Känns som om exet var min enda stora kärlek
Hej
För några år sedan blev jag hastigt och lustigt lämnad av min dåvarande sambo för en annan kvinna. Jag anade inget och det kom som en chock för mig. Jag hade aldrig känt så för en annan person förut Även om jag varit i några relationer sen innan. Han gifte sig i alla fall snabbt och fick barn med den nya och verkar vara lycklig med henne. Vi har ingen kontakt och har inte haft sedan det tog slut.
jag gick i terapi för detta i ungefär 1 år efter att det hände. Det hjälpte kanske till viss del men jag tänker varje dag på den här mannen som var, och är, min stora stora kärlek och mitt hjärtas stora sorg. Jag har dejtat ett antal män i olika intervaller och stannat med dom mellan 1-6 månader men sen kan jag inte mer. Jag är helt likgiltig inför dom för alla känns bara som en utfyllnad i mitt ex kläder, något som ingen klarar.
Jag har till viss del nu med tiden accepterat att det kanske är så att jag fick en stor kärlek i livet och det är han, och att det kan vara okej att känna så. Jag kommer klara av att leva utan honom så det är inte så. Det är bara att det är så förbannat tråkigt. Jag vill också få känna mig lugn och harmonisk i en relation med en annan man igen. jag Är så ledsen över detta och jag hade gjort allt för att komma vidare men jag kan inte. Finns det någon som har tips till mig eller som varit i en liknande situation och kan dela med sig?