• Tuva112234

Mirena-blödning efter sex

Hej
     Jag satte in Mirena spiral i januari.  Från början kom det blod och blodblandade flytningar i någon månad, sen blev det mindre och mindre.  Efter sex kom det ofta en blödning som höll i sig i några dagar.  men det har blivit mindre och mindre, en  gång kom inget blod men sist kom det en  blodblandad flytning dagen efter på morgonen och även nästa dag men bara på morgonen.  Är det fler som har Mirena och har samma bekymmer? Detta började i samband med att jag satte in spiralen. 

Tacksam för svar😊

• Svar på tråden Mirena-blödning efter sex
  • Oligid

Jag har exakt samma. Kommer lite rosa dagen efter sex och är oftast bara en blodblandad flytning. Började när jag satte i spiralen.

• Anonym (Hh)

Japp! Satte i december och nu blöder jag om någon stöter i livmodertappen. Ät rätt säker på att det hänger ihop. 
    Drar mig mycket för doggy pga det då han kommer för djupt i fel vinkel - har blivit känsligare än förut (ont) och blöder nästan alltid efter. Ibland rätt mycket, i andra ställningar kan det komma blod om han är väldigt lång men inte alls i samma mängd som om jag blivit tagen bakifrån. 

Svar på tråden Mirena-blödning efter sex