• EmilieTh

Present till fritids?

Snart är det sommarlov och i vanlig ordning planerar jag att ge barnens klassföreståndare varsin gåva. 
    Däremot känner jag mig lite osäker när det gäller fritids. Självklart uppskattar jag allt de gör också, men de är flera stycken som jobbar där (håller knappt koll på dem om jag ska vara ärlig) plus att det blir dyrt om man ska ge presenter till så många (har inte den bästa ekonomin).
    Funderar på att ge dem en gemensam present att ställa på fritids/i personalrummet. T.ex. en presentpåse med lite olika kex, karameller som kan vara gott till fikarasten. Samtidigt har de inget eget fikarum utan sitter med all annan personal så då blir det ju typ till all skolpersonal. 
    Hur brukar ni göra? Ger ni även present till fritid eller är det lite "överkurs"? 

• Svar på tråden Present till fritids?
  • Dockan

Ja, men vi samlar bland alla föräldrar i årskursen  så blev inte så dyrt (30 kr var per elev).  Vi har också tre pedagoger knutna till vårt fritids, inte så mycket rotation. Det är också de tre som är inne på samverkan i våra två klasser.

Personligen tycker jag att man kommer långt med ett tackkort. Tycker tanken om godiskorg år bra om du inte kan samla med någon mer.

Själv är jag lärare för större barn och jag fick ett varmt tackmail i år, som är en av de finaste sakerna jag ?fått?. Det handlar verkligen mest om att blir lite sedd och tackad/uppskattad, inte vad för pryl man får. :)

Svar på tråden Present till fritids?