• Anonym (Förslag på vad kan jag göra)

Vad kan man göra i Örebro som ensam person? - Har ej tillgång till bil

Hej,
    jag har få bekanta och bara ibland samlas vi ihop, grillar, umgås och spelar spel så som brännboll eller annat bollsport. Men det sker inte särskilt ofta och försöker jag plocka upp ihop dessa bekanta, så är intressent högt för att äta ute eller fika och/eller äta middag/fika hemma hos någon.

Jag känner att jag vill röra på mig.

Vad kan man göra som ensam person i Örebro?

Jag kommer att promenera för mig själv alldeles strax och bara njuta av vädret som bjuds på idag.

Dessvärre kan man ju inte bada ute här i Örebro, man måste ju dra en bit bort utanför Örebro och då måste man ha bil.

Vad kan jag göra?

Jag vill röra på mig. Och inte bara gymma, motionera och jogga. Det blir så enformigt att bara ha det som fysiskt aktivitet.

Ja, det är faktiskt lite bittert att kompisar oftast inte vill syssla med bollsporter eller annat, när det är så himla fint ute. Blir bara ett stort frågetecken på varför det är så intressant med att äta mat, som det enda sällskaps-aktiviteten.

Och då menar jag endast mina singel vänner, som inte har familj, barn eller så.

Tacksam för tips!

Svar på tråden Vad kan man göra i Örebro som ensam person? - Har ej tillgång till bil