• Emmo77

Veganost

Helt ok el, blev sugen på pizza,  någon som testat med vegansk på. 

• Svar på tråden Veganost
  • RaYzLeR

Jag testade veganost en gång. Det luktade/smakade svettig skosula. Jag tror den bestod av tofu.

• flygrl
    RaYzLeR skrev 2023-06-10 17:07:50 följande:

Jag testade veganost en gång. Det luktade/smakade svettig skosula. Jag tror den bestod av tofu.

Har en polare som börjat köra veganskt och har käkat vegankost hos henne några gånger när vi fikat. Tycker den har okej smak och konsistens. Inte alls som svettig skosula som jag iofs aldrig satt tänderna i men däremot fattar lukten...ewww. Fast veganosten va betydligt bättre än så. Däremot vet jag inte hur den funkar på pizza, om den smälter på ett bra sätt och så. 😊
  • RaYzLeR
    flygrl skrev 2023-06-10 19:01:02 följande:
    Har en polare som börjat köra veganskt och har käkat vegankost hos henne några gånger när vi fikat. Tycker den har okej smak och konsistens. Inte alls som svettig skosula som jag iofs aldrig satt tänderna i men däremot fattar lukten...ewww. Fast veganosten va betydligt bättre än så. Däremot vet jag inte hur den funkar på pizza, om den smälter på ett bra sätt och så. 😊
    Jag gillar i övrigt vegetariansk/vegansk kost, men osten klarade jag inte av. Den luktade verkligen fotsvett och smakade salt och unket! 😄

Min syster är ju vegetarian, och själv är jag känslig när det gäller kött. Jag kan inte äta kött om det är fett, brosk eller senor i. Då får jag kväljningar! 😄
  • flygrl
    RaYzLeR skrev 2023-06-10 19:10:31 följande:
    Jag gillar i övrigt vegetariansk/vegansk kost, men osten klarade jag inte av. Den luktade verkligen fotsvett och smakade salt och unket! 😄

Min syster är ju vegetarian, och själv är jag känslig när det gäller kött. Jag kan inte äta kött om det är fett, brosk eller senor i. Då får jag kväljningar! 😄
    Usch det låter inget vidare ha det som du med kött. Själv är jag uppvuxen med äta mycket frukt och grönt men det är också gott med kött. Jag tycker det mesta jag provat i "vegankött-väg" vart rätt trist men just veganosten gillade jag faktiskt. Fast sen kan det kanske variera mellan olika veganostar. Du kanske hade otur och provade äckligaste veganosten men skulle gilla nån annan variant. 😮

Fast en grej slog mig just. Luktar inte en del riktiga ostar som är vällagrade faktiskt fotsvett? Det här blir fan bara värre och värre jue. :/
Svar på tråden Veganost