• Klea45

Medicinsk abort

Måste få höra om någon har varit med om samma. Jag har gjort en abort tidigare när jag var runt 16, dock på sjukan då. Då började jag blöda direkt, hade jätte ont och blödde i några veckor. Tror jag var runt 6+0 då med den.

Nu har jag gjort en till.. Tog de fyra tabletterna igår och la dem i slidan. Kände inte av någonting och efter 3h kände jag fortfarande inte av något. Så tog en dos till med 2 som skulle sväljas. Känner inte av något mer än någon liten molvärk. Efter 2h igen tröttnar jag och går för göra en macka, medsns jag gör den så känner jag liksom hur något ja glider ut.. Springer på toa och då ligger där en rejäl klump med blod etc. Blöder lite mer än mens och får ut massa klumpar i ca 1-2h sedan avtar all blödning etc.. Inte alls blött sen dess, varken under kvällen, natten eller nu på morgonen...

Har detta hänt någon annan? Och kom allt ut då?? Är så himla rädd för att behöva göra en skrapning :( 

• Svar på tråden Medicinsk abort
  • Klea45

Glömde av tillägga att jag denna gången var i runt 4+ något. 

• Jexsan

Samma hände mig när jag också gjorde medicinsk abort så tidigt i graviditeten. Jag hade förväntat mig värsta smärtan och blodbadet men det blev inte så.. 
    Min gissning är för att det var så tidigt i graviditeten. Fanns liksom inte så mycket som skulle ut. 

Sen efter tre veckor tror jag det var fick jag göra ett gravtest som visade negativt. Hade det visst positivt hade man fått kontakta abortmottagnignen för då har inte allt kommit ut. 

Lycka till och försök släppa oron. <3 

• Klea45
    Jexsan skrev 2023-06-10 08:51:55 följande:

Samma hände mig när jag också gjorde medicinsk abort så tidigt i graviditeten. Jag hade förväntat mig värsta smärtan och blodbadet men det blev inte så.. 
    Min gissning är för att det var så tidigt i graviditeten. Fanns liksom inte så mycket som skulle ut. 

Sen efter tre veckor tror jag det var fick jag göra ett gravtest som visade negativt. Hade det visst positivt hade man fått kontakta abortmottagnignen för då har inte allt kommit ut. 

Lycka till och försök släppa oron. <3 

Men åh vad skönt att höra något positivt iaf, man är ju så rädd att allting inte kommit ut och det inte går att må såhär "bra" fysiskt efter en abort.. Jag var liksom förväntad på smärtan och allting som med första aborten jag gjorde och har varken haft ont eller blödit något med denna, så kändes som något verkligen gått fel :(
Svar på tråden Medicinsk abort