• Anonym (Nypådetta)

Gåvor till pedagoger i fsk??

Vi skolade in barnet under senvåren på förskolan. Det är första barnet. Ska man ge något till pedagogerna inför sommaren? När? Till alla pedagoger? Vi har inte fått någon info om en avslutning eller liknande.

• Svar på tråden Gåvor till pedagoger i fsk??
  • Anonym (Hej)

Känn själv hur du känner. Till ena sonens gav jag men inte till den andra. Första var de så bra och ja gjorde det lilla extra. 

Har en son i 2:an och det här är första året på de 11 år jag haft skolbarn som jag vill ge present till lärare. 

En liten fika korg till personalrummet el om ni går ihop några st ett presentkort på någon trevlig restaurang. Chokladask
    Absolut inget måste el krav men trevlig o uppskattad gest om det känns väldigt bra

• Ebba9910

Man måste inte. Men vill ni kan ni ju ge något litet. Tänk på allergier osv då bara. Tex blommor, kan räcka med en ros var till de på er avdelning. 

• Anonym (Nypådetta)
    Anonym (Hej) skrev 2023-06-09 09:29:22 följande:

Känn själv hur du känner. Till ena sonens gav jag men inte till den andra. Första var de så bra och ja gjorde det lilla extra. 

Har en son i 2:an och det här är första året på de 11 år jag haft skolbarn som jag vill ge present till lärare. 

En liten fika korg till personalrummet el om ni går ihop några st ett presentkort på någon trevlig restaurang. Chokladask
    Absolut inget måste el krav men trevlig o uppskattad gest om det känns väldigt bra

Vi är ju så nya på förskolan att vi inte lärt känna så många andra föräldrar än dock.
  • Anonym (Nypådetta)

Men hur vet man när det är avslutning  liksom då?

• Anonym (Frida)

Vi hade sommaravslutning igår. Jag har nu följt mina barn genom förskolan under många år (äldsta går i gymnasiet nu så det är ett tag) och det brukar kommuniceras i hallen eller i nyhetsbrev.
    Barnen sjöng sommarsånger och sen var det knytis-fika. De barn som slutar och går vidare till skolan i höst fick diplom.

Vi gav dock inte några sommarpresenter igår utan det gör vi nästa vecka inför att vi går på semester. Vissa år har vi gett, andra inte. I år blir det ett knippe handkrämer i cellofan ihop med pocketböcker av olika genre så kan respektive pedagog ta något som verkar spännande. Vi hoppas det blir uppskattat.

Svar på tråden Gåvor till pedagoger i fsk??