• Anonym (ABCDE)

Ni som velade om en trea och landade i att två räcker?

Ni som velade om stt skaffa en trea men där ni landade i att två barn räcker, hur resonerade ni? 

Vi har två killar, pengar och tid räcker till för dem - och vi är egentligen rätt nöjda eftersom hus, bil och skjuts till aktiviteter  funkar. Miljömässigt känns det också bra att vi inte ökar på antalet människor på jorden krasst sett.

Men skulle vi skaffa en trea är det nu eller aldrig. Så egentligen är det nog mer en känsla av att chansen sen är förbi. Tror jag.

Vore intressant att höra från er som funderat men landat inatt två blev bra.

• Svar på tråden Ni som velade om en trea och landade i att två räcker?
  • Cereal Killer

Jag vet inte riktigt, det var nog mest så att vi velade tills vi kände att det var för sent. Att vi tvekade berodde på en massa saker, som att det skulle påverka min karriär, pandemin, att det kändes jobbigt att börja om med en bebis, rädsla att få ett sjukt barn, och för mig att jag hatar att vara gravid och föda barn och att en graviditet inte är helt riskfri. Jag kan känna nu i efterhand att det varit trevligt med ett barn till, men samtidigt känner jag att det allra viktigaste är att vi har de två barn vi har. 

• Anonym (ABCDE)
    Cereal Killer skrev 2023-06-08 21:52:56 följande:

Jag vet inte riktigt, det var nog mest så att vi velade tills vi kände att det var för sent. Att vi tvekade berodde på en massa saker, som att det skulle påverka min karriär, pandemin, att det kändes jobbigt att börja om med en bebis, rädsla att få ett sjukt barn, och för mig att jag hatar att vara gravid och föda barn och att en graviditet inte är helt riskfri. Jag kan känna nu i efterhand att det varit trevligt med ett barn till, men samtidigt känner jag att det allra viktigaste är att vi har de två barn vi har. 

Jo vi känner ju att barnen nu är underbara och vi har ju tid åt dem med, två föräldrar och två barn, man kan ju ta varsitt. Vi har ju haft turen med två friska barn med. Ett till påverkar ju också ekonomin med en till föräldraledighet.

Det är mkt detta ?nu eller aldrig? som känns läskigt. Att känna i framtiden att vi kunde haft ett till och att det inte går att ångra. 
Svar på tråden Ni som velade om en trea och landade i att två räcker?