• Anonym (Idiot)

Glömt flyttändring

Jag är tvungen att flytta på grund av rotrenovering av min lägenhet.
    Flyttar idag men har glömt göra flyttanmälan. Den går igenom den 14 efter att jag anmälde den idag.

Vad händer då med post? Kommer den fortsätta att komma till förra adressen?

🥺 Alltså döda mig nu. Jag är helt slut av oro.

• Svar på tråden Glömt flyttändring
  • Tomelilla15

Många företag och myndigheter hämtar adresser direkt från folkbokföringen. gå därför direkt in på Skatteverkets hemsida och byt till din nya folkbokföringsadres, dvs dit du flyttar. Det ökar chanserna att posten kommer rätt. 

Det som händer med post som inte kan delas ut är att den skickas tillbaka till avsändaren. Ibland dröjer det för någon som flyttar in på en ny adress att ändra namn på dörr/brevlåda - då kommer ju posten delas ut till den som flyttar in på din gamla adress. Lämna därför dina kontaktuppgifter kvar i gamla bostaden så kan den som flyttar in kontakta dig om det kommer post. 

en till grej. Skaffa Kivra - då får du all viktig myndighetpost digitalt istället för i posten. 

• Anonym (Eendy)

Får du så mycket post att detta oroar dig? Anmäl alla räkningar till att dras via autogiro eller ha dem på e-faktura, anmäl dig till Kivra.

Om lägenheten renoveras är det väl ingen annan som bor där så du kan ju åka dit någon gång i veckan och kolla posten.

• Anonym (Idiot)

Okej... Jag kanske får skaffa kivra.
    En till sak som stör mig är att lägenheten är slarvigt städad... Det var förra också när jag flyttade in i den. :(

JAG ORKAR INTE. Måste skrubba i en kvart innan jag kan använda ett skåp eller en låda i köket. Alltså jag hatar verkligen livet.

• Tomelilla15
    Anonym (Idiot) skrev 2023-06-07 15:51:22 följande:

Okej... Jag kanske får skaffa kivra.
    En till sak som stör mig är att lägenheten är slarvigt städad... Det var förra också när jag flyttade in i den. :(

JAG ORKAR INTE. Måste skrubba i en kvart innan jag kan använda ett skåp eller en låda i köket. Alltså jag hatar verkligen livet.

Ok. Konstigt meddelande? din tråd hade ju inget med städning att göra. 
    så detta handlade inte så mycket om en konkret fråga kring post utan du mest bara kaosar runt och får ångest av stort som smått? 
  • Anonym (Idiot)

Nej... det handlade såklart om adressändring...

• Anonym (f)

Är städningen inte gjord får du prata med hyresvärden.

• Anonym (Idiot)
    Anonym (f) skrev 2023-06-07 17:22:23 följande:

Är städningen inte gjord får du prata med hyresvärden.

De bryr sig inte.

Det var samma sist jag flyttade.

• Yllop
    Anonym (Idiot) skrev 2023-06-08 07:48:41 följande:

De bryr sig inte.

Är det samma hyresvärd?
  • Tom Araya
    Anonym (Idiot) skrev 2023-06-08 07:48:41 följande:

De bryr sig inte.

Säg då att du vill ha avtal på att du inte behöver göra flyttstädning när du flyttar ut utan lämnar lägenheten i samma skick som när du flyttade in.

Strular hyresvärden vänder du dig till hyresgästföreningen.
Svar på tråden Glömt flyttändring