• Anonym (J)

Hur tacka nej på ett bra sätt när mitt barn inte vill leka?

Verkligen ett i-landsproblem men vi vill inte såra någon. Min dotter har från sin skola som ringer på dörren varje dag och vill leka. Min dotter vill inte det, för hon tycker han bara förstör saker och leker på ett helt annat vildare sätt. 

Börjar få slut på ursäkter. Finns andra tillfällen när hon inte vill leka med någon men vad säger man? Hon vill såklart ha kompisar så man vill inte heller ?skrämma iväg? de få vänner hon har

• Svar på tråden Hur tacka nej på ett bra sätt när mitt barn inte vill leka?
  • Anonym (--)

"Tyvärr passar det inte idag". Varje gång. 

Förhoppningsvis tröttnar han så småningom på att fråga. 

• Anonym (Cleo)

Nej, det går tyvärr inte idag. 

Ni är inte skyldiga att motivera, bara vänligt men bestämt tacka nej. Det känns jobbigt i början, men bara fortsätt. 

• Anonym (Klara)

Säg bara tyvärr, det passar inte.. sen stäng dörren lite långsamt. Nån gång tröttnar han

• Anonym (J)

En annan svår situation, en förälder kommer fram till mig när jag står med min dotter. Hon säger att hennes dotter vill leka. Vad kul sa jag, vill du det frågade jag dotter som inte svarar. Jag sa att vi får prata om det. Mamman säger att hon kan idag eller hela helgen. Min dotter säger srn när vi är ensamma att hon inte vill leka med henne.
    Tycker så synd om den andra tjejen( som jag vet inte har så många vänner) Men jag kan ju inte tvinga min dotter. Vet inte vad jag ska göra för hon förväntar sig nog att vi ska ringa o bestämma

Svar på tråden Hur tacka nej på ett bra sätt när mitt barn inte vill leka?