6-åring har börjat kissa på sig vid läggning - Vad är det för fel?
Min 6-åring som inte har haft några som helst olyckor på väldigt länge har helt plötsligt börjat kissa på sig vid läggningarna, om och om igen. Ikväll har det blivit sju gånger, tre av dem medan jag skapat tråden(!).
Det här har pågått ca tio dagar och det händer inte varje kväll men när det händer så kissar han på sig 1-3 gånger, ikväll är verkligen ett rekord. Han säger att han inte känner att det är på väg, han säger att han försöker knipa, ingenting verkar fungera.
Det enda som har förändrats på sistone är att han får sitta med sin platta på kvällarna, kan det verkligen störa ut kroppens signaler så mycket? Han får ofta dricka lite grann innan han ska sova, en halv dl vätska ungefär, och det har han gjort länge i perioder så det kanske, kanske inte är en faktor, men det kommer vi så klart sluta med. Ett tag hade jag en teori om att han gjorde det med vilje, antingen för att få vara uppe längre eller för att få duscha eller för att få mer mamma tid eller bara för att få en reaktion ifrån mig, men han försäkrar att det verkligen är olyckor och han verkar trovärdig ändå för han verkar själv bli ledsen för att det händer.
Är det någon som har idéer om vad som är fel?? Jag har just tagit ur i det sista kisslakanet ur sängen och jag tror jag är inne på min sista nerv också! Det här är bara inte normalt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-25 17:39
För er som undrar så löste sig allting fint på några dagar mha bättre kontroll över drickande och kissande över dygnet plus ändrade läggningsrutiner med lite mer uppmärksamhet. Inget som helst fel på barnet med andra ord.