• Ramoz

Våld i skolan

Hej Min dotter  är utsattes för våld många gånger,  i skolan .. Från samma pojke och vi har klagat många gånger...  till rektor och huvudman ? men tillslut  hon blev skagen i huvudet  och fick gärn skakningar .. Jag vill polis  anmäla rektor och lärarerna som är inblandade  och har  inte gjort sitt jobb och skyddat barnet i skolan. Känner nån en bra advokat i malmö ? Som kan hjälpa i detta fallet. Själv klart ( jag ska betala).

• Svar på tråden Våld i skolan
  • Mortiscia80

Du kan inte polisanmäla skolan. Du kan polisanmäla pojken däremot och kontakta Skolinspektionen om du anser att skolan inte har följt rutiner för att hålla din dotter säker.

• Kotten23

Varför har du inte lärt barnet självförsvar å stå upp för sig själv. 

• flygrl
    Kotten23 skrev 2023-06-05 12:32:16 följande:

Varför har du inte lärt barnet självförsvar å stå upp för sig själv. 

Hur vet du att TS aka flickans mamma inte redan lärt flickan självförsvar och stå upp för sig själv? 😮 Men dels är det tyvärr ingen garanti för inte bli attackerad och skadad dels är det den våldsamma pojken som faktiskt är problemet här tillsammans med skolan som brustit i ansvar.

Hur bra du än är på självförsvar och då tänker jag också på storvuxna män så är det inget 100% skydd mot att råka illa ut för det kan alltid komma nån som är ännu större och tuffare än du (?). Så lägg ner den där översittarattityden mot TS som har det nog jobbigt med en dotter som utsatts för grovt våld. :/

Svar på tråden Våld i skolan