• stor grön drake

Har du tinnitus?

Jag har senaste halvåret träffat jättemånga som pratat om att de har så besvärlug tinnitus. Både unga och äldre, de flesta helt främmande människor.
    Och jag tänker, hur många har inte problem utan att berätra om det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du tinnitus?
  • Zouxman

Dryga 40år gammal, har börjat tänka på detta väldigt mycket och är noga med att skydda hörseln. Brukar använda hörselskydd inomhus hemma när barnen får vredesutbrott och skriker också.

Har verkligen ingen lust att få tinnitus, jag gick med ett pipande sist jag hade öroninflammation, då fick jag mig en tankeställare.

• Polyrytm

Ja. Det har jag.

Fick det i 20årsåldern av att lyssna på hög musik i in-ears och spela trummor utan hörselskydd. 

Jag slog numret till Tinnitus-hjälplinjen men det bara ringde och ringde.

• stor grön drake
    Zouxman skrev 2023-06-04 21:49:23 följande:

Dryga 40år gammal, har börjat tänka på detta väldigt mycket och är noga med att skydda hörseln. Brukar använda hörselskydd inomhus hemma när barnen får vredesutbrott och skriker också.

Har verkligen ingen lust att få tinnitus, jag gick med ett pipande sist jag hade öroninflammation, då fick jag mig en tankeställare.

Klokt. Jag skulle gärna ha när ungarna får trotsutbrott, men mina migränpiercings är ivägen. Samtidigt stör inte min egen tinnitus mig specielt mycket, det är aldrig så tyst runt mig att jag hör den om jag inte medvetet fokuserar på den.
    Polyrytm skrev 2023-06-05 10:38:59 följande:

Ja. Det har jag.

Fick det i 20årsåldern av att lyssna på hög musik i in-ears och spela trummor utan hörselskydd. 

Jag slog numret till Tinnitus-hjälplinjen men det bara ringde och ringde.

Jag jobbade i fabrik utan hörselskydd, de fick bara personalen i maskinhallen, vi i monteringshallen "behövde inte ha". Så jag har en hörselskada på en frekvens efter det. Störigt men det är vad det är.
Svar på tråden Har du tinnitus?