Hur får ni ihop vardagen hemma med två småbarn under 3 när ni är själva?
Vi har en 2,5-åring som klättrar på väggarna hemma, nyfiken och har massa energi. Nu när lillasyster kommit tycker jag att det är en kamp vissa dagar när jag är själv med båda och maken jobbar. TV:n blir lite av en respit när jag behöver amma och laga mat, det kan bli ett 1-2 h på vardagarna sammanlagt och något mer på helgerna. Sa alltid innan lillasyster kom att vi inte skulle ha någon skärmtid men när vi sitter vid TV:n är min enda chans att få lite sinnesro när maken jobbar på helgerna. På morgnarna är barnen uppe vid 7, jag fixar frukost och äldste får då titta på barnprogram medan jag ammar och fixar i köket, därefter går vi ut fram till lunch men ibland orkar jag inte då jag får springa efter honom medan lillasyster är missnöjd i vagnen, vill ändå försöka komma ut lite om vädret tillåter.
Ni andra som har barn i trotsåldern + en nyfödd, HUR gör ni för att få ihop vardagen när ni är ensamma med utan att förlora vettet? Försöker ha en förlåtande inställning mot mig själv kring att använda TV:n som ett lugnande moment men gnags också av dåligt samvete konstant då jag vet att skärmtid kan vara skadligt för barn. Ska också tillägga att äldste går på förskola 9-15 och mår bra där och att vi i den mån det går också leker och läser varje dag, men det är just amningstillfällena och då jag fixar i köket det blir svårt och då blir liksom TV:n en räddning. Håller på att bli tokig och får ta lite dag för dag just nu...