Behöver råd - grillning på balkong!
Hej!
Jag och min sambo bor i en bostadsrätt och föreningen har tillåtit användande av elgrill på balkongerna (gasol- och kolgrill alltså förbjudet) vilket jag även dubbelkollat med föreningen innan vi köpte grillen.
Vi grillade med den hela förra sommaren och även lite i höstas/vintras men när vi skulle grilla för några veckor sedan efter någon månads uppehåll ringde vår granne ovanför på vår dörr. Min sambo öppnade och grannen hade precis kommit från jobbet och hennes upplevelse var att hela lägenheten luktade rök. Hon sa att hon t.o.m trodde det brann hemma fastän hennes inglasning, balkongdörr och fönster varit stängda (känns som en rejäl kryddning enligt mig).
Efter detta har vi grillat på föreningens kolgrillar på gården och min sambo vill inte att vi grillar utan att prata med grannen igen, jag blir otroligt irriterad på detta när vi köpte en bra och dyr elgrill för ändamålet.
Jag har dock problem med hur jag ska hantera situationen, hur ska jag prata med grannen? Vad ska jag säga?
Tacksam för råd!
/ PhZZ
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-06-02 14:55
Tillägg:
Hon verkar uppenbart störd på att det luktar matos i hennes lägenhet utöver att hon trodde att det "brann".