Ex som bor kvar och vägrar lämna
Jag och mitt ex separerade i februari. Sedan dess har det varit väldigt upp och ner med bråk och varit sams.
mitt ex sa upp sig från sitt jobb (huxflux) och jag sa flertalet gånger att det är en dum idé då man behöver en plan elle få möjligheten till a-kassa annars har man ingen ekonomi alls.
mitt ex struntade i det. vi hade det bra ett tag efter detta men sen kom bomben om att mitt ex ville göra slut.
nu ör vi i fasen att jag har bett mitt ex flytta ut. Vi införskaffade en ny hyresrätt ihop och därav regleras vi av sambolagen . Mitt ex vägrar mer eller mindre flytta ut. mitt ex har slutat betalat hyra, städar inte efter sig, tvättar inte sina kläder, ligger på sofforna och kollar porr på dagarna när jag inte är hemma.
jag kan alltså inte kasta ut mitt ex. Som jag ser det har jag två val, söka ny lägenhet och flytta ut ( jag vill helst ibte detta då det är min DRÖM lägenhet och jag har inte råd att flytta och har ingen som kan hjälpa mig), eller ansöka om bodelning och köra allt med en jurist men bli skuldsatt till en jurist pga mitt ex vögrar flytta ut.
vad kan jag mer göra? V