Tack så mycket för ditt svar! 🙏
han har aldrig prioriterat mig, det har alltid varit hans välmående som gått först dvs hans egentid ( bl a tvspel, hans egentid). jag har alltid fått be honom om att snälla planera något med mig så vi tex kunde gå med barnen i skogen, gå till lekplatsen, gå en runda på stan etc Jag har t o m törstat så mycket efter hans närhet (att umgås) att jag frågat om han vill hämta barnen på förskolan, gå till fruktbutiken, gå till matbutik (vardagliga saker) bara för att göra det MED honom men då har jag flera gånger fått svaret att han inte behöver hålla mig i handen... ingen behöver hålla mig i handen utan jag har bara velat ha en stund med honom.
dagen då han beslöt sig för att avsluta vår relation, samma morgon så gick vi med barnen och lämnade dom på förskolan. Mitt hjärta fylldes av kärlek - jag var så lycklig när vi promenerade tillsammans på morgonen - jag hade en sådan fin känsla som jag inte haft på otroligt länge med honom? någon timme senare så hände det med datorn.
Alltså - jag älskar denna man mest på hela jorden. Självklart så känns det tryggt att han har det bra ekonomiskt men för mig är det absolut inte allt. Jag älskar Honom med eller utan pengar? så är det bara. han är min livspartner - min dröm man (förutom att han är extremt lat) - min bästa vän och min älskling.
jag har aldrig varit otrogen och har aldrig ens tänkt tanken heller? därför är detta så svårt för mig att acceptera - att han kanske lämnar mig pga detta :( han lämnar inte bara mig utan familjen.
du frågar om jag varit lycklig? han har nog varit lycklig då jag alltid gjort allt för honom - jag har känt mig mindre lycklig, då jag känt mig bortglömd - inte alls prioriterad och jag har känt att han har haft ett stort ointresse för mig. Han har sagt att han älskar mig nästan varje dag, smekt min kind/ben/arm varje dag, sexet har inte varit på topp även om han gärna velat ha sex mycket oftare. då jag känt mig bortglömt så har jag inte riktigt haft sexlust, jag kan inte ha sex på ?beställning? bara för att min partner vill. jag kan men det känns inte bra, så Då har vi haft rätt så lite sex. Men sexet är inte problemet - det är väl något som kunde ha varit mycket bättre om han hade varit en partner som tagit bättre ?hand om mig?.
Jag önskar mest av allt att vara 100% lycklig med honom, att han inser att jag behöver mer närhet och att han måste Finnas där mer för sin familj (tex barnen, då han aldrig leker med våra barn eller självmant hittar på saker med dom).
mitt Hjärta gör så ont 😞
Anonym (tilliten) skrev 2023-05-31 02:30:47 följande:
Du har sabbat tilliten. Den här kylan han har är för att han måste skydda sig mot att bli mer sårad. När min tillit blev sabbad så var jag också kall först. "Min" fick gråta, be om förlåtelse och så vidare och så terapi på det.
Jag tror allmänt sätt så är han en typ som avskärmar sig när det blir för mycket. Det här eviga dataspelandet istället för att ni två ska komma varandra närmre är nog ett tecken på det. Han har inte investerat i er relation känslomässigt. Det har öppnat upp dörren på glänt för att det du saknar som kvinna, det du saknar som partner, dina behov i en relation, inte blivit tillgodosedda. Därför har det blivit extra påtagligt för dig den här snygge, snälla mannen på gymmet.
Ta den här tiden att överväga för- och nackdelar i er relation. Det kan också vara när sådant här händer som man inser vad man har, eller vad man en gång haft, och man "vaknar" till liv igen, kan bli så mycket känslor på en och samma gång.
Han har ett eget ansvar för att detta hänt då han valt att inte investera i dig, prioritera dig utan sitt data spel då och även övriga familjelivet där du verkar vara den som tagit mest ansvar. Som sagt, ta tiden till att du också tänker efter om han är den rätta för dig.
Det här kan bli en lång procedur där ni öppnar upp er för varandra och lägger alla korten på bordet. Ni kan bli mer sårade, arga, ledsna men ni kan också närma er varandra och efter era egna reaktioner förstå den andre bättre och få ett närmare band känslomässigt, intimt band. Man har gjort undersökning och det som vi människor blir lyckliga av är de här nära banden till andra människor, inte pengar. Du har haft pengarna med hans inkomst, men inte närheten. Hur lycklig har du varit på en skala? Det är lätt hänt att man bara bli föräldrar och lever i samma hushåll men var för sig och åren går och då tappar man varandra. Var så ärlig du kan vara mot honom. Antingen blir det det bästa avslutet eller också basen för en ny början. Det är så jag tänker.
Jag hoppas att det löser sig för dig på ett eller annat sätt.
Tack så mycket för ditt svar!