• Anonym (Ledsen)

Min man tror att jag är intresserad av en annan man

Hej,

jag vet inte riktigt var jag ska vända mig, hoppas att ni kan ge mig ärliga svar och råd.

För en vecka sedan så kikade min sambo i min dator (historik). Han satte sig vid datorn och jag tycker att det var märkligt så jag ställde mig bakom honom. Han hade väl redan varit inne och kikat på historiken och ville se mer. 

Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 9 år och vi har två små barn tillsammans 3 och 5 år gamla. Vi bor i utlandet och jag åker till Sverige då och då eftersom jag jobbar för ett svenskt företag. 

min sambo har inte visat mycket intresse för mig de senaste två åren - han har mest spelat tv-spel (han är 50 år och jag är 35) och jag har skött hemmet och barnen mest. Han är en latmask med bra ekonomi. han har redan berättat att han är lat från oxh med att jag lämnade Sverige (han är också svensk) för att flytta till honom utomlands. 

jag har sett en snygg kille på gymmet som verkar vara snäll - jag har väl tyckt att han är attraktiv men thats it. Jag har inga känslor för honom, eller är intresserad av honom. Jag känner inte heller människan. 

då jag känt mig så pass ensam om kvällarna, druckit vin vid matbordet medan min sambo druckit sitt vin vid tvn, eller jag har suttit själv på balkongen på kvällarna utan att ha någon att umgås med så har jag suttit och googlat STRUNT. 

jag raderade all historik då jag visste att han skulle bli sur för allt strunt som jag googlat. 

jag googlade bl a ?intresserad i en annan man men är i ett förhållande?. Jag var bara nyfiken på vad andra skrev, men jag är inte intresserad Av någon annan. Jag har bara könt mig extremt ensam medan min sambo varit bekväm i vår relation. 

nu har han gjort slut med mig och varit helkall i en vecka. Han bad mig att åka iväg med barnen till Sverige så han får egentid i 9 dagar - sedan så kommer han och träffar mig den 7e för att ge mig ett svar om vi ska fortsätta vara ett par eller inte. 

jag är helt förkrossad. jag skulle vilja veta vad ni hade gjort i min situation och om ni också hade varit elaka mot er partner om hon/han gjort liknande som jag gjort?

jag vet inte hur jag ska gå vidare utan honom - jag älskar ju honom så otroligt mycket och jag älskar min familj :( 

• Svar på tråden Min man tror att jag är intresserad av en annan man
  • Um Hamza

Har du förklarat så som du gjorde här? Jag tycker i så fall att det är väldigt hårt av honom om han kastar bort det ni har med barn och allt för det lilla. Varför ska han veta vad du googlar för? Jag googlar också massa dumheter. Ni har ju andra problem med din ensamhet bla. Han verkar ha massa förväntningar på dig, men undrar han vad du förväntar dig tillbaka? Eller tycker han att det räcker att dra in pengarna? 

• Anonym (Ledsen)
    Jag har försökt att förklara men han har sina fantasier om vad jag kan ha gjort. 

jag vet inte riktigt vad mer jag ska göra. Jag tycker att han överdriver men han tycker inte det. Han menar på att han kanske aldrig kan lita på mig igen :( 
  • Anonym (Ledsen)

ingen annan som kan ge input / råd? Jag behöver det verkligen 🙏

• Anonym (tilliten)

Du har sabbat tilliten. Den här kylan han har är för att han måste skydda sig mot att bli mer sårad. När min tillit blev sabbad så var jag också kall först. "Min" fick gråta, be om förlåtelse och så vidare och så terapi på det. 

Jag tror allmänt sätt så är han en typ som avskärmar sig när det blir för mycket. Det här eviga dataspelandet istället för att ni två ska komma varandra närmre är nog ett tecken på det. Han har inte investerat i er relation känslomässigt. Det har öppnat upp dörren på glänt för att det du saknar som kvinna, det du saknar som partner, dina behov i en relation, inte blivit tillgodosedda. Därför har det blivit extra påtagligt för dig den här snygge, snälla mannen på gymmet. 

Ta den här tiden att överväga för- och nackdelar i er relation. Det kan också vara när sådant här händer som man inser vad man har, eller vad man en gång haft, och man "vaknar" till liv igen, kan bli så mycket känslor på en och samma gång. 

Han har ett eget ansvar för att detta hänt då han valt att inte investera i dig, prioritera dig utan sitt data spel då och även övriga familjelivet där du verkar vara den som tagit mest ansvar. Som sagt, ta tiden till att du också tänker efter om han är den rätta för dig. 

Det här kan bli en lång procedur där ni öppnar upp er för varandra och lägger alla korten på bordet. Ni kan bli mer sårade, arga, ledsna men ni kan också närma er varandra och efter era egna reaktioner förstå den andre bättre och få ett närmare band känslomässigt, intimt band. Man har gjort undersökning och det som vi människor blir lyckliga av är de här nära banden till andra människor, inte pengar. Du har haft pengarna med hans inkomst, men inte närheten. Hur lycklig har du varit på en skala? Det är lätt hänt att man bara bli föräldrar och lever i samma hushåll men var för sig  och åren går och då tappar man varandra. Var så ärlig du kan vara mot honom. Antingen blir det det bästa avslutet eller också basen för en ny början. Det är så jag tänker.

Jag hoppas att det löser sig för dig på ett eller annat sätt. 

• Anonym (Ledsen)

Tack så mycket för ditt svar! 🙏 

han har aldrig prioriterat mig, det har alltid varit hans välmående som gått först dvs hans egentid ( bl a tvspel, hans egentid). jag har alltid fått be honom om att snälla planera något med mig så vi tex kunde gå med barnen i skogen, gå till lekplatsen, gå en runda på stan etc Jag har t o m törstat så mycket efter hans närhet (att umgås) att jag frågat om han vill hämta barnen på förskolan, gå till fruktbutiken, gå till matbutik (vardagliga saker) bara för att göra det MED honom men då har jag flera gånger fått svaret att han inte behöver hålla mig i handen... ingen behöver hålla mig i handen utan jag har bara velat ha en stund med honom. 

dagen då han beslöt sig för att avsluta vår relation, samma morgon så gick vi med barnen och lämnade dom på förskolan. Mitt hjärta fylldes av kärlek - jag var så lycklig när vi promenerade tillsammans på morgonen - jag hade en sådan fin känsla som jag inte haft på otroligt länge med honom? någon timme senare så hände det med datorn. 

Alltså - jag älskar denna man mest på hela jorden. Självklart så känns det tryggt att han har det bra ekonomiskt men för mig är det absolut inte allt. Jag älskar Honom med eller utan pengar? så är det bara. han är min livspartner - min dröm man (förutom att han är extremt lat) - min bästa vän och min älskling. 

jag har aldrig varit otrogen och har aldrig ens tänkt tanken heller? därför är detta så svårt för mig att acceptera - att han kanske lämnar mig pga detta :( han lämnar inte bara mig utan familjen. 

du frågar om jag varit lycklig? han har nog varit lycklig då jag alltid gjort allt för honom - jag har känt mig mindre lycklig, då jag känt mig bortglömd - inte alls prioriterad och jag har känt att han har haft ett stort ointresse för mig. Han har sagt att han älskar mig nästan varje dag, smekt min kind/ben/arm varje dag, sexet har inte varit på topp även om han gärna velat ha sex mycket oftare. då jag känt mig bortglömt så har jag inte riktigt haft sexlust, jag kan inte ha sex på ?beställning? bara för att min partner vill. jag kan men det känns inte bra, så Då har vi haft rätt så lite sex. Men sexet är inte problemet - det är väl något som kunde ha varit mycket bättre om han hade varit en partner som tagit bättre ?hand om mig?. 

Jag önskar mest av allt att vara 100% lycklig med honom, att han inser att jag behöver mer närhet och att han måste Finnas där mer för sin familj (tex barnen, då han aldrig leker med våra barn eller självmant hittar på saker med dom). 

mitt Hjärta gör så ont 😞 

Anonym (tilliten) skrev 2023-05-31 02:30:47 följande:

Du har sabbat tilliten. Den här kylan han har är för att han måste skydda sig mot att bli mer sårad. När min tillit blev sabbad så var jag också kall först. "Min" fick gråta, be om förlåtelse och så vidare och så terapi på det. 

Jag tror allmänt sätt så är han en typ som avskärmar sig när det blir för mycket. Det här eviga dataspelandet istället för att ni två ska komma varandra närmre är nog ett tecken på det. Han har inte investerat i er relation känslomässigt. Det har öppnat upp dörren på glänt för att det du saknar som kvinna, det du saknar som partner, dina behov i en relation, inte blivit tillgodosedda. Därför har det blivit extra påtagligt för dig den här snygge, snälla mannen på gymmet. 

Ta den här tiden att överväga för- och nackdelar i er relation. Det kan också vara när sådant här händer som man inser vad man har, eller vad man en gång haft, och man "vaknar" till liv igen, kan bli så mycket känslor på en och samma gång. 

Han har ett eget ansvar för att detta hänt då han valt att inte investera i dig, prioritera dig utan sitt data spel då och även övriga familjelivet där du verkar vara den som tagit mest ansvar. Som sagt, ta tiden till att du också tänker efter om han är den rätta för dig. 

Det här kan bli en lång procedur där ni öppnar upp er för varandra och lägger alla korten på bordet. Ni kan bli mer sårade, arga, ledsna men ni kan också närma er varandra och efter era egna reaktioner förstå den andre bättre och få ett närmare band känslomässigt, intimt band. Man har gjort undersökning och det som vi människor blir lyckliga av är de här nära banden till andra människor, inte pengar. Du har haft pengarna med hans inkomst, men inte närheten. Hur lycklig har du varit på en skala? Det är lätt hänt att man bara bli föräldrar och lever i samma hushåll men var för sig  och åren går och då tappar man varandra. Var så ärlig du kan vara mot honom. Antingen blir det det bästa avslutet eller också basen för en ny början. Det är så jag tänker.

Jag hoppas att det löser sig för dig på ett eller annat sätt. 

Tack så mycket för ditt svar! 
  • Anonym (Dart)
    Um Hamza skrev 2023-05-31 00:16:45 följande:

Har du förklarat så som du gjorde här? Jag tycker i så fall att det är väldigt hårt av honom om han kastar bort det ni har med barn och allt för det lilla. Varför ska han veta vad du googlar för? Jag googlar också massa dumheter. Ni har ju andra problem med din ensamhet bla. Han verkar ha massa förväntningar på dig, men undrar han vad du förväntar dig tillbaka? Eller tycker han att det räcker att dra in pengarna? 

Skulle du säga samma om kvinnan kommit på mannen med att ha sökt samma saker på nätet? Varför snokar kvinnor i mäns mobiler? Varför ska hon veta vad han googlar på?
    Ge mig ett ärligt svar nu, jag väntar.
  • Anonym (ppp)

Åk till Sverige med barnen. Medan du är här tar du all hjälp du kan få med att kolla upp allt som behöver ordnas inför en eventuell separation. 
    När han sen kommer för att prata så är det inte HAN som ska bestämma huruvida ni ska fortsätta ihop eller inte. Det ska NI göra - DIN röst är lika viktig i detta. 

Jag kan förstå att han blev upprörd när han trodde du hade varit otrogen, men eftersom du inte varit det hoppas jag han inser det. Han har inte direkt satsat på ert liv tillsammans, vad det verkar. Han verkar ju inte speciellt kul att leva med över huvud taget? Kanske får du det bättre om ni separerar? 

• Anonym (ppp)
    Anonym (Dart) skrev 2023-05-31 07:21:13 följande:
    Skulle du säga samma om kvinnan kommit på mannen med att ha sökt samma saker på nätet? Varför snokar kvinnor i mäns mobiler? Varför ska hon veta vad han googlar på?
    Ge mig ett ärligt svar nu, jag väntar.
    Om min parter såg min sökhistorik bara av att vara på det här forumet så skulle han se en massa knasiga rubriker, som inte alls har med mitt liv att göra, mer än att jag läser trådar. 
    Det är skillnad på att läsa trådar som den här "min man tror att jag är intresserad av en annan man" och att faktiskt vara det.

Sitter man däremot och dreglar över nakna eller lättklädda bilder så har man ett problem, eller att man börjar skriva med någon på riktigt, och börjar bygga en onlinerelation - det är inte ok oavsett kön givetvis. 
  • Anonym (Ledsen)
    Jag har försökt att förklara men han har sina fantasier om vad jag kan ha gjort... tex chatta med män, prata med män på kvällarna när han inte är där, när jag går till gymmet då kanske jag umgåtts med denna man etc etc. alltså en massa hypoteser som inte stämmer ALLS. 

Jag vet inte riktigt vad mer jag ska göra. Jag tycker att han överdriver men han tycker inte det. Han menar på att han kanske aldrig kan lita på mig igen :( 

Jag har sagt att OM han vill gå igenom min dator och telefon, då får han det i framtiden. Jag bryr mig helt ärligt inte - jag ska dock inte googla mer skit som kan såra honom (iallafall inte saker som detta som kan såra honom - men som egentligen inte betyder något alls).

Jag har gråtit dag och natt i nästan en hel vecka, jag har knappt sovit de första fem dagarna men de sista två har jag somnat tidigare men vaknar på nätterna med en panikkänsla/ångest.

Det enda jag vill är att ha min familj och min sambo...
    Um Hamza skrev 2023-05-31 00:16:45 följande:

• Anonym (Dart)
    Anonym (ppp) skrev 2023-05-31 07:26:49 följande:
    Om min parter såg min sökhistorik bara av att vara på det här forumet så skulle han se en massa knasiga rubriker, som inte alls har med mitt liv att göra, mer än att jag läser trådar. 
    Det är skillnad på att läsa trådar som den här "min man tror att jag är intresserad av en annan man" och att faktiskt vara det.

Sitter man däremot och dreglar över nakna eller lättklädda bilder så har man ett problem, eller att man börjar skriva med någon på riktigt, och börjar bygga en onlinerelation - det är inte ok oavsett kön givetvis. 
    Har du två konton?
Svar på tråden Min man tror att jag är intresserad av en annan man