• Anonym (:()

Sex när man fortfarande bor i hop?

Min man vill skiljas. vi har barn på 7 och 10. Jag vill inte detta egentligen, men jag fattar. Vi är vänner och så. Sover fortfarande i hop och har sex. 

Börjar känna mer och mer att jag får flaska förhoppningar att han ska ångra sig. 
    Samtidigt vill jag bara vara nära honom.

Hur gjorde ni under tiden ni fortfarande bodde i hop? 

• Svar på tråden Sex när man fortfarande bor i hop?
  • Anonym (Helena)
    Anonym (:() skrev 2023-05-30 15:29:24 följande:
    Sex när man fortfarande bor i hop?

Min man vill skiljas. vi har barn på 7 och 10. Jag vill inte detta egentligen, men jag fattar. Vi är vänner och så. Sover fortfarande i hop och har sex. 

Börjar känna mer och mer att jag får flaska förhoppningar att han ska ångra sig. 
    Samtidigt vill jag bara vara nära honom.

Hur gjorde ni under tiden ni fortfarande bodde i hop? 

Men sluta bara ha sex med honom, då? Om du förstår själv att det inte är bra för dig, att det ger dig falska förhoppningar och han är tydlig med att han fortfarande vill skiljas ska ni ju såklart inte ha sex. Behöver ni sova ihop eller kan någon av er sova i ett annat rum?
  • Anonym (Varför?)

Vad är orsaken till skilsmässan? Om man tänker sig att ni blivit mer som vänner, tänker jag att man inte ligger med sina kompisar. 

• Anonym (erfaren kvinna)

Det är inte alltid så enkelt att dra ett streck i sanden, men risken här är ju uppenbar för att du kan bli sårad. 

Om han har några känslor kvar för dig kommer de inte väckas genom att du fortsätter som du alltid har gjort och sover ihop mm. Det bästa är att flytta isär så fort som möjligt och sluta ha sex och ha minimal kontakt. Jag tror verkligen på det, eftersom det var så jag och min man blev tillsammans igen efter en separation. Jag var stenhård och hörde inte av mig på 4-5 månader. Svarade inte i telefon, på sms, ingenting. Jag hjälpte honom att hitta någonstans att bo, kickade ut honom mer eller mindre. 

Nu har vi varit ett par i ca 20 år förutom de där månaderna som hände för ca 15 år sedan. 

• Ocdmänniska

Är ni som vänner som ligger med varandra? 
    Får inte ihop det. 
    Men skulle aldrig fortsätta ligga med personen som gjort slut. Det är bara han som får nått ut av det, eftersom du inte vill separera så tar du skada av det bara medans han helt enkelt får sex bara. 

• Fjäril kär

Men sluta ha sex. Det är ju förnedrande. Han vill skiljas och har väl förmodligen inga problem att hitta sex på eget håll om han vill. Han spelar på dina känslor och nyttjar det faktum att du vill ha honom. Så oerhört förnedrande. Han vill inte vara gift med dig men ligger gärna med dig... Hör du inte själv hur det låter? 
    Jag vet att det inte är lätt men skrapa ihop lite  självrespekt och sluta ha sex. 

• Kotten23

Nä skippa sexet. När jag å min tjej gjorde slut så ville hon ha sex en sista gång aldrig man kan ju inte ligga om man gjort slut. det skeppet har brunnit å sjunkit. 

• Anonym (:()

Han tyckte Vi växt i från varandra.
    han gillar att hänga med vänner på helgerna och drickan öl.
    Jag föredra hemma kvällar och parmiddagar.
    Han känner att han behöver någon med mer liv?.
    Jag har varit en depression, men har alltid varit hemma med barnen även när han är i väg på sina intressen.

Nu är jag äntligen tillbaka och vägrar hamna där i gen.
    Någonstans hoppas jag väl att han ska ångra sig och få känslor tillbaka om vi ligger med varandra :(

Bara 3 dagar efteråt fick jag höra att han köpt blommor till en jobbarkompis. min kompis såg honom.
    Han säger att det inte är något, utan han tyckte synd om henne för att de också ska skiljas? 

Usch. hör ju själv hur det låter :( 
    men så svårt!!! 

Ska bädda inne hos dottern och sova hos henne tills jag flyttar. 

• Anonym (Reality check)
    Anonym (:() skrev 2023-05-30 17:33:39 följande:

Han tyckte Vi växt i från varandra.
    han gillar att hänga med vänner på helgerna och drickan öl.
    Jag föredra hemma kvällar och parmiddagar.
    Han känner att han behöver någon med mer liv?.
    Jag har varit en depression, men har alltid varit hemma med barnen även när han är i väg på sina intressen.

Nu är jag äntligen tillbaka och vägrar hamna där i gen.
    Någonstans hoppas jag väl att han ska ångra sig och få känslor tillbaka om vi ligger med varandra :(

Bara 3 dagar efteråt fick jag höra att han köpt blommor till en jobbarkompis. min kompis såg honom.
    Han säger att det inte är något, utan han tyckte synd om henne för att de också ska skiljas? 

Usch. hör ju själv hur det låter :( 
    men så svårt!!! 

Ska bädda inne hos dottern och sova hos henne tills jag flyttar. 

Ska översätta det där till termer som blir tydligare. Han vill skiljas, ni är för olika och han uppskattar inte dig och det ni har. Han vill hellre leva ungdomsliv istället för familjeliv. Parallellt med detta har han också blivit intresserad av en kollega. Summa summarum: skilsmässa. Nu när ni har "gjort slut" vill han fortsätta ligga med dig, för det är ju bekvämt för honom att få sex och utnyttja dig, och det första han gör efter att ha blivit singel är att börja uppvakta kollegan. Tursamt nog ska hon också skiljas! Det kommer inte dröja länge innan de börjar dejta, om hon är intresserad. Det kan ju finnas en gemensam uppstart där, flörtiga kommentarer, menande blickar osv. Nu är snart fältet fritt för båda, och då...!

Vakna upp ts!! Han utnyttjar dig och beter sig som ett svin! Man borde inte bete sig hur som helst bara för att man meddelat att man vill skiljas, inte så länge man bor ihop iaf.
  • Tecum
    Anonym (erfaren kvinna) skrev 2023-05-30 15:35:23 följande:

Det är inte alltid så enkelt att dra ett streck i sanden, men risken här är ju uppenbar för att du kan bli sårad. 

Om han har några känslor kvar för dig kommer de inte väckas genom att du fortsätter som du alltid har gjort och sover ihop mm. Det bästa är att flytta isär så fort som möjligt och sluta ha sex och ha minimal kontakt. Jag tror verkligen på det, eftersom det var så jag och min man blev tillsammans igen efter en separation. Jag var stenhård och hörde inte av mig på 4-5 månader. Svarade inte i telefon, på sms, ingenting. Jag hjälpte honom att hitta någonstans att bo, kickade ut honom mer eller mindre. 

Nu har vi varit ett par i ca 20 år förutom de där månaderna som hände för ca 15 år sedan. 

Vem var det som tog initiativ till förnyad kontakt och vad förändrade ni i relationen som fick den att funka?

Eller var allt hans fel som vanligt?
  • Anonym (erfaren kvinna)
    Tecum skrev 2023-05-30 17:52:47 följande:
    Vem var det som tog initiativ till förnyad kontakt och vad förändrade ni i relationen som fick den att funka?

Eller var allt hans fel som vanligt?
    Det var egentligen ingen som hade gjort något fel, utan han var osäker på om han ville vara med mig. Sedan var det han som tog kontakt. Så måste det ju bli när det var han som ville ut. 
Svar på tråden Sex när man fortfarande bor i hop?