• mandude

    Vilken kamera?

    Jag har en Nikon d5100 med objektiv 1.18 å skulle vilja byta kamera å köpa lite nya objektiv.
    Någon som vet om någon bra kamera objektiv? Helst under 20.000.
    Jag vill fota natur/djur , landskap och även om jag lyckas få jobb som bostadsfotograf i framtiden.
    Jag har tittat på Canon d5 mark 3 ? elr ska man gå på spegellöst? Behöver vara fullformat.

    Är det någon som jag som bostadsfotograf skulle det vara roligt å läsa om hur ni fick jobbet å hur jobbet går till?

  • Svar på tråden Vilken kamera?
  • enola

    Jag har en Sony a7 iii och älskar den! Gick från Nikon d7000, som jag verkligen gillade, men den här är så mycket bättre. Så mycket lättare och smidigare också med en spegellös. Rekommenderas verkligen!

  • mandude
    enola skrev 2023-05-31 15:39:05 följande:

    Jag har en Sony a7 iii och älskar den! Gick från Nikon d7000, som jag verkligen gillade, men den här är så mycket bättre. Så mycket lättare och smidigare också med en spegellös. Rekommenderas verkligen!


    Tittade på Sony a7 :) ser grym ut, fota du djur med den? å hur fungera det isåfall?
  • enola
    mandude skrev 2023-05-31 18:22:59 följande:
    Tittade på Sony a7 :) ser grym ut, fota du djur med den? å hur fungera det isåfall?
    Menar du vilda djur? Det har jag inte fotat men annars har jag fotat det mesta. Sjukt bra kamera helt enkelt.
Svar på tråden Vilken kamera?