• lilla gorgo

    Min svärfar

    Jag har en vuxen dotter just blivit vuxen!18 år och 2 veckor!
    Min svärfar som inte är hennes biologiska svärfar och har träffat henne sammanlagt 4 timmar sammanlagt har jätte bra kontakt via whatapp med henne. Det hela är så här! Min dotter och jag har just nu en mindre kontakt än önskat och hon är arg på mig för att jag sa till henne att hon måste tänka på säkerheten när hon dejtar män i andra länder. Hon har ttäffat en från mellanösten som hon bara chattat med.jag har inget emot atg han är från mellanostern även om vi är europeiska. Dom  träffas i turkiet på semester ort! Jag sa att jag är glad att hon täffat en man och att dom ska träffas men sa också vet du att han är den han säger att han är?? Har du sett han pass? Hans körkort? Var ska ni träffas var ska ni bo vilket hotell  varför fick han inget visum till sverige eller spanien?? Men turkiet gick bra?  Vet du att han är den han säger?? Nej mamma men jag har pratat med honom i månader och litar på honom med mitt liv!!! Men älskling säger jag till henne kan du inte be om att få se hans pass? Då slog det bak ut . Varken jag eller hennes far han fått information om nått. Så åker hon till turkiet där är hon nu!! Ok så bakom ryggen på mig och mitt ex hennes pappa har min svärfar hela tiden haft information till och med chattat med denna man som min dotter dejtat. Han har sett till sa han att min dotter inte ska bo i eget hotell rum utan i en lägenhet i turkiet med denna man som vi fick veta är 27 år. Nu när det kommit fram att han tagit över denna roll och ge min dotter dessa befängda råd sitter han hela tiden. Ooh din dotter sägér att hon saknar mig!! Jag just hon vill ju inte ha med dig att göra. Ooh din dotter sa ditt och sa datt. Hennes kille sa ditt och sa datt jag just han vill ju inte ha med dig att göra. Din dotter gjorde si ocb så och hon saknar mig oj ja just hon saknar inte dig. Aww jag hörde just av din dotter hon älskar mig så mycket. Oj hon älskar inte dig!! Jag skickade pengar till din dotter bla bla bla. Vad har jag gjort för fel och hennes pappa?? Vi har alltid haft bra kontakt!! Hennes så kallade farfar har alldrig haft kontakt. Och varför säger han sånna saker som gör att mitt hjärta krossas som att han är mer värd än jag och hennes far för vår dotter. Varför trycker han på mig allt detta. Och varför gör vår dotter sånna naiva saker när hon är uppfostrad till att tänka på att allt har konsikvenser. Som att bo på hotell med i alla fall olika rum utifall man inte får en romanytsk känsla eller mannen är läskig! Nej då lyssnar vi på en farfar som hon bara träffat en gång som man tydligen saknar mest i världen ???? Hon träffade honom en julafton men vågade inte riktit prata med honom för hon var blyg. Och nu online?¿ konstigt och nu är han värd mer än oss?? Jag är i sån oro över min dotter hag försöker få information nu när hon är i turkiet då får jag till svar av min svärfar jag har lovat att inte säga något!!! Min man har försökt att prata med honom men allt som betyder nått är att han är viktigare är någon och vi har ingen rä?t att fråga!!! Allt jag vet är att hon lever!!
    Jag orkar inte vad ska jag göra? ska jag göra något?? Kan jag göra något ??  Det är så konstigt allt är bara så konstigt!??  

  • Svar på tråden Min svärfar
  • Mortiscia80

    Du lägger dig i hennes liv och kommer med en massa tjatiga frågor om saker du inte har med att göra. Det är inte konstigt att hon inte vill ha kontakt med dig nu. En del av texten är otydlig, tycker du att svärfar försöker vara elak mot dig genom att påpeka vilken god kontakt han har med din dotter? Släpp det oavsett.

    Du ska inte göra någonting alls gällande din dotter. Hon är myndig och har rätt att göra vad hon vill, oavsett vad du tycker om hennes beslut. Om du vill ha en fortsatt kontakt med henne i framtiden så slutar du behandla henne som ett barn. Alla vill ge goda råd till sina barn men det där är inte rätt sätt.

Svar på tråden Min svärfar