• rumpnisse16

    FET dag 7?

    Hej,

    Som rubriken lyder- jag ska alltså göra en återinföring dag 7 sedan jag fick omslag på LH-stickan. Som jag har förstått det gör man det oftast på dag 5, ibland även tidigare. Det känns lite för långt efter. Men samtidigt gjorde jag ett UL i torsdags och läkarna ansåg att det såg bra ut. Jag har själv inte pratat med doktorn. Det var en kommunikation som skedde mellan platsen jag gjorde UL på och kliniken där insättning sker. 

    Jag antar att jag får lita på deras kompetens och att dom inte skulle göra något dom inte ansåg skulle funka. Men jag har gått på så många minor under mina IVF år och är livrädd att något misstag ska schabbla bort ett av mina två stackars embryon. Jag har haft molvärk sedan i torsdags och min mens-app säger att jag har förväntad mens om 4 dagar. Är det någon här som kan säga något tröstpris? Gjort återinföring på dag 7? Eller blr jag kasta mig på telefonen imorgon och höra med dom? 

  • Svar på tråden FET dag 7?
  • Anonym (6 FET)

    Äl-test visar positivt dagen före äl sker. FET med blastocyst sker oftast 5 dagar efter äl, men kan ske 6 dagar efter. FET med blastocyst sker aldrig före det gått 5 dagar efter äl. F.ö kan ju embryot vara 6-dagarsodlat också. Och nån mens om 4 dagar kommer du ju absolut inte att få. I så fall skulle du ju vara 10 dagar efter äl nu.

  • Citronsmör

    Jag ser att det har gått ett tag sedan du ställde frågan, men skriver ifall någon annan undrar eller om du fortfarande undrar. Jag hade absolut kontaktat dem igen och bett dem förklara hur de har tänkt. Sju dagar efter positivt LH-test låter sent. Det betyder inte att det inte kan fungera, men jag har inte hört om det tidigare. Fanns det skäl att tro att du skulle ägglossa senare? Testat på kvällen istället för morgonen? Om det var på grund av schemaskäl, skulle jag ha ställt in det. I värsta fall var det ett missförstånd och då är det ju bra om man ifrågasätter.

Svar på tråden FET dag 7?