Byta stad
Jag är just nu uppe i en separation men känner mig väldigt villrådig. Jag bor just nu i en stad där jag är inflyttad och separationen har fått mig att inse att det enda som hållit mig kvar i staden har varit relationen till mitt ex. Jag har aldrig riktigt trivts och känt att staden saknar mycket av det som får mig att trivas. Det kan vara saker som ett rikare uteliv, fler människor och en känsla av att staden som sådan satsar på sina invånare och hela tiden utvecklas. Från början var tanken att bara jobba ett tag i staden och sedan återvända till hemstaden. Det har förmodligen gjort att jag aldrig riktigt rotat mig eller hittat hem där jag lever nu trots familj, barn och hus mm. Det blir också väldigt tydligt att jag inte lyckats bygga upp några riktigt bra nära relationer nu när separationen är ett faktum. Mycket har kretsat kring mitt ex familj och vänner. Tankar på att börja bygga upp något nytt nu får mig att börja tänka på bryta upp och flytta hemåt och starta om där istället. En flytt skulle innebära en restid på ca 1,5h enkelväg för att ha möjlighet att träffa barnen, 1,5 år respektive 4 år. Hur man löser det praktiskt med delad vårdnad och förskola mm vet jag inte. Jag har inte riktigt kommit så långt i mina tankar.
Hur har ni andra resonerat och hanterat en separation med små barn där ni känner för bryta upp och flytta?