Konto till sin pappa
Har ni några råd...?
Min bror ordnade ett konto med kort som pappa fick ha, för att han har demens men bor hemma och behöver hjälp med ekonomin. Min bror tog hand om den och jag har hjälpt till lite.
Nu ska jag ta över och fick kontoutdrag för kontot i min brors namn.
Då är det fullt med swisch betalningar nästan dagligen till min bror vänner. '
Han har alltså använt kontot själv. Jag tror inte att han stjäl, men däremot har det försvunnit kontanter och jag misstänker att någon stjäl i hemtjänsten.
Jag ska ta över och det blir jättesvårt för mig att få en överblick. Min bror är hånfull och kallar mig idiot, efterbliven etc... och menar att jag kan inte nånting.
Samtidigt som han efter att jag ställt frågor fått veta att tretusen försvunnit på vi vet inte vad.... och det har han vetat om och det har pågått och jag har undrat för jag har haft tillgång till konton som står i pappas namn.... Jag ville ta ta i det tidigare men min bror har inte varit så samarbetsvillig så man drar sig för det...
Nu tycker han att det är hans konto och han får ju göra vad han vill....Jag tycker personligen att det är självklart att man inte blandar sina egna grejer med sin anhöriges.... även om jag kan acceptera något felsteg..
Men här är det grejer typ dagligen. Det blir jättetungt för mig och gå igenom
Kontouttdragen nu.... Han lyssnar inte på mig så jag sa att jag kommer ta in en annan person i detta. Vi blev tyvärr nekade gode man som annars både ja min bror och pappa hade godkänt.