SGI sjukskriven
Hej, jag frågar här då jag inte kan finna information på fk som matchar mitt fall.
Jag gick på föräldraledighet pga barnfödsel under perioden april 2021- augusti 2022. Från min arbetsplats där jag haft fast anställning i 11 år och arbetat heltid. Min föräldrapenning är sgi baserad.
I april 2022 blir jag sjukskriven pga utmattningssyndrom så min man tar över föräldraledigheten. Båda mina föräldrar avlider med 3 v mellanrum och jag är mitt i sorg och bouppteckning.
I juni 2022 får jag höra att min arbetsgivare hastig avlider. Och facket kontaktar mig om att min uppsägningstid på 3 månader inte går igenom då arbetsgivaren avlidit och samtlig personal är uppsagd. Bolaget ska avvecklas.
Jag får under period april-augusti SGI baserad sjukpenning. Då jag är sjukskriven från föräldraledighet. Men efter augusti så har jag lägsta ersättning för arbetslösa. Då enligt min handläggare pga att jag är arbetslös nu. Men eftersom jag sjuk medans jag fortfarande hade anställning borde jag väl få sgi baserad?
Jag vet inte vem jag ska fråga.