• Anonym (M)

15 st ägg vid äggplock

Jag o min sambo har försökt skaffa barn länge o igår gjorde jag mitt första äggplock. De fick ut 15 st ägg o fick idag veta att 6 hade befruktats. Ett ska sättas in på måndag. Är detta ett bra utfall eller dåligt? Bara för att 6 st blivit befruktade betyder det väl inte att alla kommer fortsätta utvecklas?

• Svar på tråden 15 st ägg vid äggplock
  • Rebeccccaa01

Låter som att det är rätt bra. Tror det är rätt vanligt att vissa inte får till frysen tillexempel. Jag själv gjorde äggplock förra veckan och fick ut 20 ägg men inget som klarade sig:/

• Anonym (S)

Jag gjorde nyligen min första IVF-behandling och fick ut 5 ägg där 4 befruktades. Ett sattes in och av de resterande 3 som odlades vidare så klarade sig ett till blastocyst, men det uppfyllde tyvärr inte alla kraven för att kunna frysas så jag fick inget till frysen.

• Anonym (Usla jag)

Mycket bra utfall. 

• Fyllera

Hej!

Jag fick ut 15 igår, 10 var mogna, 2 blev befruktade. På måndag får vi veta om de kan frysas. Vill också ha statistik och information etc. Känner mig så vilsen och ledsen i detta. Vad jag läst mig till så är det vanligt att 60-80% befruktas... 

Svar på tråden 15 st ägg vid äggplock