• Hjelm

    Olagligt att ljuga om sin ålder på Tinder?

    "Alltså... tror ni verkligen att han är 25?" frågade en kollega och visade tindermatchningen hon fått. 

    Jag visste vem den mannen var - en före detta granne till mig - och vet att han blir 41 i år.

    Nu lär han knappast få några träffar eftersom det är uppenbart för alla med fungerande ögon att han INTE är 25.

    Men är det lagligt att ljuga om sin ålder i såna sammanhang?

  • Svar på tråden Olagligt att ljuga om sin ålder på Tinder?
  • Pilsner
    Hjelm skrev 2023-05-25 08:13:35 följande:

    Men är det lagligt att ljuga om sin ålder i såna sammanhang?


    Det är lagligt. (Men pinsamt.)
  • Mrs Moneybags

    Det är många som gör det, särskilt män som är ute efter en yngre kvinna. En vän till en vän gör det regelbundet. Han är också över 40, typ 43 kanske. Skriver oftast att han är runt 35 så att han hamnar inom filtret för de tjejer som söker någon upp till 35. Patetiskt. 

    Olagligt är det ju inte, men man måste såklart kolla upp folk som man träffar via Tinder mm väldigt noga. Han är den typen som ljuger om det mesta, så jag tycker synd om tjejerna som dejtar honom. 

  • Honker

    Vanligt att kvinnor är yngre. En jag träffade är 43 irl, på dejtsidan är hon 36. En annan är 64, på dejtsidan är hon 44. Osv.

  • Mrs Moneybags
    Honker skrev 2023-05-25 08:38:33 följande:

    Vanligt att kvinnor är yngre. En jag träffade är 43 irl, på dejtsidan är hon 36. En annan är 64, på dejtsidan är hon 44. Osv.


    Haha, modigt att gå från 64 till 44! Skrattande
  • Honker
    Mrs Moneybags skrev 2023-05-25 08:44:02 följande:
    Haha, modigt att gå från 64 till 44! Skrattande
    Ja, det är lite kaxigt Drömmer
  • AndyPandyLandy

    Enda fallet det är olagligt att ljuga i samhället är när man vittnar under en rättegång.


    Men det är löjligt att ange en annan ålder.


    Sen tycker jag folk är allmänt tråkiga när de väljer bort några år äldre personer på dejtingsidor.

  • Honker
    AndyPandyLandy skrev 2023-05-25 10:20:41 följande:

    Enda fallet det är olagligt att ljuga i samhället är när man vittnar under en rättegång.


    Men det är löjligt att ange en annan ålder.


    Sen tycker jag folk är allmänt tråkiga när de väljer bort några år äldre personer på dejtingsidor.


    Det är roligare när en kvinna uppger sin rätta ålder. Tråkigt om man träffas senare och hon är 8 år eller äldre, eller 20 år äldre.
Svar på tråden Olagligt att ljuga om sin ålder på Tinder?