• Latable

Svärfars kommentar!?

Jag man 50 gift med kvinna 42. Frun är kurvig med mkt fina kroppsliga former.

Om min fru som normalt alltid går i tighta byxor/tights skulle ha baggy tendens runt midjan/rumpan utbrister alltid hennes far/min svärfar 70 år: dra upp byxorna så dom sitter som dom ska.

Varför denna onödiga kommentar. Vad spelar det för roll. Tankar?

• Svar på tråden Svärfars kommentar!?
  • Anonym

Din fru får säga ifrån själv om hon ogillar det.
    Låter som en förälder som säger till ett litet barn

• Anonym (Korvspad)

För att byxorna sitter säckigt antagligen? Sedan ska man som vuxen inte kommentera andras klädsel, så klart.

• Anonym (Leila)

Antagligen för att kläderna inte sitter som dom ska? Förstår inte vart du vill komma. Att svärfar vill se sin dotters kurvor eller? Det mest troliga är väl att han tycker hon inte ser proper ut med kläder som hänger. 

• Anonym (Biobonus)

Många äldre retar upp sig på modet med baggykläder och kläder med hål i etc. De tycker att man ser slafsig ut, och det här är säkert en sån sak som svärfar retar upp sig på hos andra människor, men tycker sig kunna säga till om det gäller någon inom familjen.

stör det din fru så får hon väl säga till din pappa att sluta tjata om hennes klädsel nu när hon är vuxen.

• Anonym
    Anonym (Biobonus) skrev 2023-05-25 13:53:56 följande:

Många äldre retar upp sig på modet med baggykläder och kläder med hål i etc. De tycker att man ser slafsig ut, och det här är säkert en sån sak som svärfar retar upp sig på hos andra människor, men tycker sig kunna säga till om det gäller någon inom familjen.

stör det din fru så får hon väl säga till din pappa att sluta tjata om hennes klädsel nu när hon är vuxen.

Det är fruns egen pappa som kommenterar
  • Anonym (Biobonus)
    Anonym skrev 2023-05-25 20:07:55 följande:
    Det är fruns egen pappa som kommenterar
    Jo, visste det. Att bokstäverna S och D ligger bredvid varandra stökar till det för mig ibland när jag skriver på mobilen. Men rådet blir det samma!
Svar på tråden Svärfars kommentar!?