• laolao

    Tidiga graviditetstecken?? "Sladdbarn" i bonusfamilj, hit me up med era för och nackdelar??

    Hej på er.

    Jag är galet nyfiken på alla era tidiga graviditetstecken. Jag har två barn sedan innan och ändå är jag jätte osäker, även om man minns litegranna av tecken man fick... Men är nu på ÄL + 4 eller 6, beroende på när jag hade ÄL, har alltid oregelbunden mens så är lite svårt att förutspå men min app gör ju något gemonmsnitt liksom på en längre menscykel och förutspådde ungefär då... 

    Men till saken om man nu är gravid och ska behålla vad tänker ni om detta.... Jag har träffat en ny, vi båda har barn sedan tidigare. Mina är 12 och 8 år och hans är 5 och 3 år.
    Jag har aldrig varit främmande för att få en sladdis med någon ny, jag är nöjd med mina men jag är rätt ung och känner att jag fortfarande kan tänka mig 1 till barn. Vi har dock alla "fördelar" nu med varannan vecka liv utan barn och kan bygga en bra relation och våra barn har vissa svårigheter ibland som det är med nya personer osv.  Vi har visserligen inte flyttat ihop ännu och vet ej hur det kommer funka helt 100.. och jag blev gravid tidigt när vi hade träffats bara efter 2 månader och genomgick en abort, vilket var helt sjuk jobbigt och något jag aldrig vill uppleva igen.  Satte in spiral( trots att jag ej tål hormoner) och fick ta ut den för att jag mådde dåligt igen tyvärr så vi har inga bra alternativ förutom typ kondom.  
    Men nu till saken. vi har inte träffats mer än knappt 1 år. Men jag känner att jag inte vill vara för gammal heller om jag ska ha en sladdis med tranke på att min äldsta är 12 år.

    Är det to risky att köra på nu om det visar sig att det är något? 
    Det slår volter inom mig och jag vill verkligen detta...mina symptom  är molvärk och tyngd där nere sedan två dagar sedan, trötthet och lite lätt illamående typ, jag tycker mig känna igen detta efter mina 3 graviditeter i och med att jag gjorde en abort ganska nyligen. Vad fasiken gör man?? Min kille vill men samtidigt är hans barn mindre och han är mer i småbarnåren och inte lika förtjust i att köra nu kankse, men samtidigt så vill ingen av oss vara för gamla om det nu blir.... jag är rädd att jag vill detta nu mer än han vill.... samtidigt vill man vara försiktig med alla barn inblandade. För och nackdelar med att skaffa barn i en bonusfamilj, vill gärna höra era tankar???

  • Svar på tråden Tidiga graviditetstecken?? "Sladdbarn" i bonusfamilj, hit me up med era för och nackdelar??
  • Jw83

    Ni har ju en statistiskt minimal chans att hålla ihop nån längre tid. Så jag hade utgått från om jag hade velat ha ett barn till själv. Vill du ha barnet även om du blir singel ?

  • laolao

    Jag förstår hur du tänker. Och faktum är att jag känner så, att längtan efter ett sladdbarn ät rätt stor även om det finns rädslor också såklart så hade jag inte haft problem med att vara själv. Jag känner mig inte "klar"...Om man nu någonsin gör det
    ...

  • Jw83
    laolao skrev 2023-07-30 09:46:52 följande:

    Jag förstår hur du tänker. Och faktum är att jag känner så, att längtan efter ett sladdbarn ät rätt stor även om det finns rädslor också såklart så hade jag inte haft problem med att vara själv. Jag känner mig inte "klar"...Om man nu någonsin gör det
    ...


    Då är det bara att köra :) Du går in i det med en realistisk syn och förväntningar. 


    Jag känner mig klar nu efter 2. Min make också. Så klar kan man känna sig. 

Svar på tråden Tidiga graviditetstecken?? "Sladdbarn" i bonusfamilj, hit me up med era för och nackdelar??