• Hope7879

Svagt positiva tester

Hej! 
    Jag har 4 barn och aldrig undrat såhär mycket över streck eller inte streck! 
    Nu till förvirringen:
    Min mens har alltid varit oregelbunden i perioder och när den kommer är den över på 2 dagar,utan undantag. I början på månaden fick jag mens några dagar tidigare än den har kommit dom senaste månaderna. Inga konstigheter med blödningen och den var över på 2 dagar. Samtidigt fick jag vad jag trodde var influensa,ont i hela kroppen,lite febertoppar,konstig huvudvärk,illamående,yrsel och andfådd. Detta gick över till ömmande ländrygg,det drar i ljumskarna och nedre delen av magen,huvudvärk och illamående.
    Jag tog ett ett graviditetstest ifrån billiga tester,en testa tidigt sticka. Minsann om där inte visade sig ett svagt extra streck! Jag har efter detta tagit 2 olika CB som visat positivt. Fortfarande svaga streck på stickorna både ifrån billigatester.se samt ifrån RFSU. Jag tog igår ett digitalt testa tidigt ifrån CB som påvisade "inte gravid". 
    Om mensen kommer som den har gjort så är det dags om 14 dagar ungefär. Jag vet att jag borde vänta med fler test tills dess,men jag är nyfiken på om flera har varit med om samma? 

• Svar på tråden Svagt positiva tester
  • joffan

skulle helt klart säga att detta är positivt. Jag har haft så svaga positiva tester och vart gravid dom gångerna 

• Hope7879
    joffan skrev 2023-05-24 13:21:40 följande:

skulle helt klart säga att detta är positivt. Jag har haft så svaga positiva tester och vart gravid dom gångerna 

Jag tycker det är så konstigt att det kan skilja sig så mycket! Här är med Babyplans testa tidigt
  • Hope7879

Och här är från jobbet (vårdcentral)
    Det digitala CB testa tidigt visar inte gravid..

• joffan

Kanske är det så att dom tester du tagit är olika känsliga? testa igen om några dagar. Fr du fortfarande inte tydliga svar så ring rill BM och be om att få kolla med blodprov istället. Kan det kanske vara så att du vart gravid och fått tidigt missfall också kanske? 

• svansmamman

Jag tycker alla testet här ser negativa ut. CBs brukar se ut sådär när det är spökstreck, samma med babyland. Det är förmodligen för tidigt att testa även om du nu skulle vara gravid, få plussar 14 dagar innan BIM (om jag nu förstår dig rätt i ts). ☺️

Svar på tråden Svagt positiva tester