• 41årig mamma

Utredningshem

Hej jag tänkte höra om någon har erfarenhet av utredningshem? 
    Soc vill att jag o min kommande bebis i magen ska åka på utredningshem då jag haft ett missbruk sen några år sedan .Och min kille nyligen haft ett missbruk . 
    Jag har kissat rent sen ett år tillbaka ,oron är mestadels för min sambo som nu är aktiv . 

Jag vill höra allt . 
    Gärna om ett hem i Västerås o ett i Uppsala . 

Hoppas de finns NÅN 😽

• Svar på tråden Utredningshem
  • Citronella
    LottaBuljong skrev 2023-05-23 20:55:00 följande:

Och varför skaffar ni barn når båda är missbrukare? Så själviskt, och dessutom måste blanda in andra för att ni inte klarar av att INTE knarka. Gör abort eller adoptera bort barnet, det är riktigt själviskt att skaffa barn när man själv har problem och inte klarar av livet speciellt med knark. Det är ett BARN inte en hamster det kommer vara stressigt och krävande och vara så för resten av livet 

Jag håller med till 100% !!!
  • Netflixandchill

Fy vad elaka ni är, så himla dömande. Hon är ju inte i missbruk längre? Ska hon bli straffad hela livet pga förflutet? Många som får en wake up call när de blir föräldrar. Jag vet många som inte varit guds bästa barn men de är underbara föräldrar idag och har mer anknytning till sina små än de ?fina?. Sluta upp med era dumheter det är såna som ni som får folk o må dåligt o sätter de i missbruk.

• Mortiscia80
    Netflixandchill skrev 2023-05-27 16:57:00 följande:

Fy vad elaka ni är, så himla dömande. Hon är ju inte i missbruk längre? Ska hon bli straffad hela livet pga förflutet? Många som får en wake up call när de blir föräldrar. Jag vet många som inte varit guds bästa barn men de är underbara föräldrar idag och har mer anknytning till sina små än de ?fina?. Sluta upp med era dumheter det är såna som ni som får folk o må dåligt o sätter de i missbruk.

Ett år är ingenting i de här sammanhangen. Jag förstår att soc är oroliga, dessutom har pappan också nyss haft ett missbruk. Självklart måste de ha koll på familjen. Vi vill inte ha en upprepning av Lila hjärtats öde med sina knarkföräldrar, eller hur? (Må hon vila i frid den stackars ängeln.)
  • Citronella

Socialen sätter inte någon på utredningshem för skoj skull de är oroliga för barnet och det bedöms att vanliga kontroller inte är tillräckligt. Nan ska inte använda sig av ett barn för att bli drog/alkoholfri! Väldigt många fortsätter också missbruka. Jag tänker mer på barnets rättigheter än på föräldrarna. 
  • FridaFox

Om man inte klarar av att möta andras åsikter eller kritik utan att hamna i ett så stort martyrskap att man faller in i missbruk på grund av det bör man definitivt inte skaffa barn! Man får ta ansvar för sitt eget liv och inte skylla på alla andra hela tiden. Då är man uppenbarligen inte mogen och ansvarsfull nog för att bli förälder.

(Obs, detta är INTE riktat till ts då jag inte vet något om hennes situation, utan enbart svar på ovanstående kommentar)

Svar på tråden Utredningshem