• Anonym (Anonymus)

Är det slut?

Efter 2 år av bråk och många gånger jag har slängt ut min sambo så gick han för sista gången för en vecka sen. För några dagar sedan hämtade han sina grejer. Han grät, kramade mig och sa typ ?just nu är det detta för de bästa, vi behöver vara ifrån varandra men jag älskar dig osv?. Hur tolkar jag det? Jag mår jätte dåligt och har insett vad som har gått snett både från min och hans sida. Mest från min. Jag vill samtidigt inte kontakta honom. Utan ge honom utrymme. Men samtidigt så saknar jag honom så mycket.

Någon som har varit i samma situation?

• Svar på tråden Är det slut?
  • Anonym (Jo)

Ibland är det bästa att bryta upp oavsett vad man har för känslor för varandra. Man kan inte läsa om samma bok om och om igen och hoppas på ett annat slut. 

Antingen är det parterapi. Eller så är det att släppa varandra, ibland behöver man tid ifrån varandra för att faktiskt vara rationell. 

önskar er lycka till! 

• Anonym (Ja)

Du bör tolka det som att det är slut, och att det är bäst så. Det fattar till och med jag som inte ens var där. Om han har hämtat sina sista saker så lämna honom ifred. Ni två borde vara färdiga med varandra. Det kanske skulle vara bra om du bearbetade de här sakerna som du insåg gått snett från din egen sida, så kanske nästa relation blir bättre.

Svar på tråden Är det slut?