• Anonym (Johanna)

Missfall

Hur har det varit när ni fått missfall? Hur länge blödde ni då?

Jag är/var gravid i v6/7. Började blöda(även klumpar och mensvärk) men blödde väldigt lite, hade kunnat haft samma binda hela dagen för mängden skull. Varade i 2 dagar, den 3 dagen kom det inget i bindan men mycket blod på pappret vid toabesök. Dag fyra kom det ingenting varken i binda eller på pappret. 

• Svar på tråden Missfall
  • Anonym (4)

Mf 1: MA v.11 2,5 vecka
    Mf 2: v.6 blödde några dagar mer än vanlig mens
    Mf 3: v.6-7 tvillingar, blödde 4 veckor
    Mf 4: MA v.14, blödde 7 veckor

Blödning v.7 med första barnet: binda 2-3 dagar, trosskydd flera dagar till

Så jag har blött betydligt mer än dig vid mina m.f och även när jag till slut fick barn. Jag skulle helt enkelt om jag var du inte fullt ut tro att det var m.f.

• Anonym (2 mf)

2 mf i v 6. Blött som en vanlig mens båda gångerna. När klumpar kom ut slutade det rätt fort.

• DetLillaMolnet

Är nästan i i samma situation. Graviditeten måste ha stannat i 5+2 men får bekräftelse om en vecka. Jag kan inte ha plussat på ÄL+4-5 så jag kan inte ha räknat fel :(.

Blöder lite grann men för lite tycker jag.

Lite rosa på pappret dag 1&2, lite mer på kvällen dock mest som en rödaktig flytning fortfarande.
    VUL dag 3 morgon då lite mensvärk och lite mer blod efteråt. 
    Dag 4-5 bara lite till och från.
    Nu är det morgon dag 5, löjligt lite. 

Har så många frågor och känner mig ledsen och tom. Första missfallet och har som tur är  två barn.

• Anonym (Johanna)
    DetLillaMolnet skrev 2023-05-22 08:33:58 följande:

Är nästan i i samma situation. Graviditeten måste ha stannat i 5+2 men får bekräftelse om en vecka. Jag kan inte ha plussat på ÄL+4-5 så jag kan inte ha räknat fel :(.

Blöder lite grann men för lite tycker jag.

Lite rosa på pappret dag 1&2, lite mer på kvällen dock mest som en rödaktig flytning fortfarande.
    VUL dag 3 morgon då lite mensvärk och lite mer blod efteråt. 
    Dag 4-5 bara lite till och från.
    Nu är det morgon dag 5, löjligt lite. 

Har så många frågor och känner mig ledsen och tom. Första missfallet och har som tur är  två barn.

Vilken liknande situation. Är på dag 5 nu och inte haft någon blödning från dag 3. Också första missfallet och har också två barn sen innan. 

Jag har dock inte gjort något VUL ohmch inget inbokat, inte änns kontaktat sjukvården. Tänkte vänta 1-2 veckor ( berodde på hur länge jag står ut) och ta ett test och se vad det visar. Har inga gravidsymtom, hade dock det inte innan heller. 
  • DetLillaMolnet

Jag fick små rosa flytningar i onsdags och panikbokade ett privat UL i fredags. 

För mig var det skönt att få bekräftat och slippa oroa mig då jag har känt väldigt starkt för denna graviditet. Borde varit 6+2 men det visade 5+2. Men det fanns egentligen inga andra tecken på missfall såsom blod runt hinnsäcken utan mest som en felräkning. Ser det dock som uteslutet med felräkning som sagt.

Har också sista veckan haft lite för lite symptom utöver spända bröst. Vill börja på ny kula.

Svar på tråden Missfall