• Sandrakaarina

    Tagit ut Pstav och fått gravid symptom

    Jag har tagit ut min pstav nu den 2e maj. 
    Två dagar innan jag tog ut den så hade jag och min partner oskyddat samlag.

    Väldigt snabbt in på har jag fått väldigt mycket gravid symptom.

    Det började med att jag var ovanligt törstig och fick en slags mättnadskänsla även om ja inte hade ätit. Någon natt vaknade jag av att jag hade nån slags järnsmak i munnen och trodde att jag blödde näsblod eller något.

    Maten smakar härkset på morgonen.
    Och jag mår allt mer illa och spyfärdig.
    Jag har målande smärta runt äggstockarna. Samt ont runt blygdbenet i mellanåt. De senaste har jag varit så illamående när jag blir stillastående.
    Ett tag nu har jag sovit med en hink vid sängen. I dag har jag känt mig yr och riktigt illamående. Haft uvi symptom och fick frossa samt att urinen luktade väldigt mycket. Tog mig bort till vårdcentralen och har fått antibiotika. Kan alla dessa symptom komma från att man slutar med preventivmedel och kroppen reagerar. Eller finns det en möjlighet att man blivit gravid då spermier kan leva i kroppen upp till 5dagar? Tagit gravid test som e negativt men är nog dock väldigt tidigt för å visa de äno. Har en så stark känsla att jag är gravid så de känns som jag blivit galen typ. 🤪😮

  • Svar på tråden Tagit ut Pstav och fått gravid symptom
  • Maymom

    Vad sa läkaren som skrev ut antibiotika? Vad är den mot? Trodde hen att det var reaktion mot p-staven?


    Låter inte riktigt som gravidsymptom, plus att så tidigt känner man inte så mycket. Skulle det bero på graviditet så borde du ha fått plus. Du skulle vara mellan ÄL+15 och ÄL+11 ungefär om sexet skulle ha kunna lett till något. Isåfall borde du kunna se ett plus.

  • Sandrakaarina

    Vi har som plan att försöka efter sommaren.
    Just nu är ja mitt i studierna osv så vi har pratat här hemma om de då. Men jag vill väldigt gärna bli mamma ja 🙂

  • RaYzLeR
    Sandrakaarina skrev 2023-05-18 21:59:31 följande:

    Vi har som plan att försöka efter sommaren.
    Just nu är ja mitt i studierna osv så vi har pratat här hemma om de då. Men jag vill väldigt gärna bli mamma ja 🙂


    Lycka till! 🤗
Svar på tråden Tagit ut Pstav och fått gravid symptom