Positiv erfarenhet av medicinsk abort (v5)
Hej, tänkte bara skriva av mig lite och förhoppningsvis vara till hjälp för andra i liknande situation.Som många andra läste jag en hel del skräckhistorier ang medicinsk abort. Jag var rädd och orolig flera dagar innan jag skulle starta processen och kan berätta redan nu att det var inte i närheten av vad jag hade läst. Det är såklart olika för alla men jag tänkte dela med mig hur det har gått för mig än så länge.
Fick min första tablett mån mån 15/5, kände inte av någon öht, men fick lite brunaktiga flytningar och det var allt.
Igår kväll (ons 17/5) stoppade jag upp slidtabletterna (4st) och satt/låg nervöst och väntade i 3h, inget hände. Då tog jag 2 till (som jag blev tillsagd om det inte hade startat efter 4h, men jag orkade inte vänta mer så tog de efter 3h). Då efter ca 20 min började jag känna svag molvärk, låg fortfarande kvar för jag tänkte att detta är väl bara början, det har inte startat riktigt än.
Jag gick upp en kort stund därefter och kände att något var påväg att glida ut (låter så hemskt, men det var verkligen inte så farligt, typ som när man känner att en mensklump kommer ut). Hann till toaletten och tittade ner i toastolen och där låg något som liknar en större mensklump (äckligt jag vet). Efter det kom det lite fler småklumpar och jag blöder, inte alls så mycket som jag trodde och har inte känt någon smärta öht förutom svag mensvärk.
Ska också tillägga att jag tog alla värktabletter jag fick med mig från barnmorskan direkt efter jag tog slidtabletterna, men undrar om jag ens hade behövt ta dom.
Hoppas detta ger hopp till någon där ute som ska göra samma sak. Kom ihåg att folk som skriver på forum är oftast de som har en dålig erfarenhet och kanske vill skriva av sig, det betyder inte att det är den vanligaste situationen för att den syns mest!