• babyboooo

Negativt gravtest bim-3 men pos ältest…

Som rubriken lyder. Jag har under flera dagar fått neg gravtest, senast imorse, och det är BIM-3. Tog ett ältest nu och det är positivt. Jag vet med säkerhet att jag hade ägglossning 3/5 eller 4/5 pga flera positiva ältest då. Vill höra POSITIVA och glada historier om kvinnor som testat negativt på gravtest innan BIM men positivt på äl och sen fått positiva gravtest på BIM!! Kom igen gör er tillkänna  

Bifogar bild på ältestet jag tog precis, någon som haft likadant och varit preggo??

• Svar på tråden Negativt gravtest bim-3 men pos ältest…
  • Anonym (M)

Strecken ska väl vara lite starka om det är positivt äl-test? 

• Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2023-05-16 20:05:15 följande:

Strecken ska väl vara lite starka om det är positivt äl-test? 

Lika skulle det stå 
  • Anonym (As)

Det testet ser negativt ut.

• babyboooo

Ja, jo, de är väl negativa i ett ägglossningsperspektiv. Men efter min ägglossning ägde rum i början på månaden så fick jag tvärblanka (förutom kontrollstrecket då) men så har de blivit starkare och starkare streck nu senaste dagarna. Något hormon reagerar dom ju på! 

• Anonym (As)

Spännande! Du får berätta hur det gick sen.

• Anonym (Lis)

Positiva ÄL-test är ju ingen garanti för att ÄL skett. Om ÄL uteblivit kan mensen dröja, om den skett senare kommer ju även mensen senare eller du plussar senare än vad du hade gjort om ÄL var där du tror. 

Du är ju inte på bim än så finns ju absolut en chans fortfarande,

• Embarazada

Det där är ett negativt ÄL-test.

• Anonym (Håller tummarna :))

Det är ju nästan positivt, har läst många trådar som började sin graviditet sådär. Jag hoppas för din skull. Vilket grav test använde du? 

• babyboooo
    Anonym (Håller tummarna :)) skrev 2023-05-17 08:43:40 följande:

Det är ju nästan positivt, har läst många trådar som började sin graviditet sådär. Jag hoppas för din skull. Vilket grav test använde du? 

TACK!! Jag använde mig av graviditetskollen.nu billiga tester, imorse tog jag både ett ägglossningstest och ett gravtest och ältest blev utslag på men gravtestet är helt blankt :( Börjar tro att det är något annat hormon som ältest känner av? men hoppet är det sista som sviker en!! BIM-2 idag, så på fredag om inte mensen har kommit ska jag testa med ett clearblue digitalt Gravtest! Jag har endometrios och har mycket besvär inför mensen, blir väldigt svullen och kan verkligen känna av att min mens ska komma, men nu känner jag inte alls samma känsla, jag har stickningar och lite molande värk i magen (fast inte så det gör ont) så jag hoppas verkligen att det är ett litet pyre där inne! Har en dotter på 3,5 år som vill ha en lillasyster nu
  • Anonym (Lis)
    babyboooo skrev 2023-05-17 09:46:59 följande:
    TACK!! Jag använde mig av graviditetskollen.nu billiga tester, imorse tog jag både ett ägglossningstest och ett gravtest och ältest blev utslag på men gravtestet är helt blankt :( Börjar tro att det är något annat hormon som ältest känner av? men hoppet är det sista som sviker en!! BIM-2 idag, så på fredag om inte mensen har kommit ska jag testa med ett clearblue digitalt Gravtest! Jag har endometrios och har mycket besvär inför mensen, blir väldigt svullen och kan verkligen känna av att min mens ska komma, men nu känner jag inte alls samma känsla, jag har stickningar och lite molande värk i magen (fast inte så det gör ont) så jag hoppas verkligen att det är ett litet pyre där inne! Har en dotter på 3,5 år som vill ha en lillasyster nu
    Ja äl-test kan ju reagera inför mens också.
Svar på tråden Negativt gravtest bim-3 men pos ältest…