• Anonym (grillchips)

Skulle du kunna vara tillsammans med en hälsosam människa?

Som rubriken lyder; skulle du kunna vara tillsammans med någon som går upp klockan fem varje morgon för att jogga, som tror att man får diabetes av att titta på en påse smågodis för länge, som beställer kall havregrynsgröt istället för kanelbulle på café, som närmast tvångsmässigt löser sudoku under förevändningen att det är "hjärngympa" och som tar personligt illa vid sig av att totala främlingar lever "ohälsosamt"?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en hälsosam människa?
  • Jemp

Det du beskriver är inte hälsosamt så det beror nog på vilken av frågorna du vill ha svar på... 

Hälsosam? Ja. 
    Hysterisk, okunnig och dömande? Nej. 

• Anonym (Haha)
    Jemp skrev 2023-05-15 22:57:21 följande:

Det du beskriver är inte hälsosamt så det beror nog på vilken av frågorna du vill ha svar på... 

Hälsosam? Ja. 

Kanske hälsosam men frisk - näää, verkligen inte!
  • Cereal Killer

Det där låter ganska normalt ändå skulle jag säga (jag tolkar det som att han inte bokstavligen tror att man får diabetes av att TITTA på smågodis utan att han helt enkelt undviker det för att det är onyttigt). Ja, jag skulle absolut kunna tänka mig det. 

• Anonym (Varma öl och kalla element)

Nej. Är en fixering.

Nu ska jag öppna kvällens första öl.

Skönt att lulla omkring lite.

• Limajo

Nej det skulle jag inte. Jag tycker man ska vara aktiv och röra sig och äta varierat men skulle trivas med någon som inte kan unna sig något extra emellanåt. Det är ju delvis därför man tränar och rör sig för att få ha den möjligheten utan att bli ohälsosam. 

• Anonym (Glufs)

Men de som förespråkar renlevnad lever ofta inte som de lär. De berättar gärna för andra vad som är nyttigt men när de kommer hem så glufsar de i sig både det ena och det andra. Hemligheten är att de tränar mycket och kan därmed äta mer. Jag är en sådan person. 

• Limajo
    Limajo skrev 2023-05-26 19:20:30 följande:

Nej det skulle jag inte. Jag tycker man ska vara aktiv och röra sig och äta varierat men skulle trivas med någon som inte kan unna sig något extra emellanåt. Det är ju delvis därför man tränar och rör sig för att få ha den möjligheten utan att bli ohälsosam. 

Skulle _inte_ trivas
  • Anonym (Nope)

Nej! Ibland är det gött att vara lite destruktiv, dricka sig full och gå upp för sent. Lyssna på musik och prata Skål

• Anonym (Haha)

Väldigt många som ser sig själva som "hälsosamma" är rätt hysteriska med det. Lite som veganer, finns ingen förståelse för annan livsstil. 

• Lönnsirap
    Jemp skrev 2023-05-15 22:57:21 följande:

Hälsosam? Ja. 

Anonym (Haha) skrev 2023-05-26 20:32:35 följande:

Väldigt många som ser sig själva som "hälsosamma" är rätt hysteriska med det. Lite som veganer, finns ingen förståelse för annan livsstil. 

+1
    Anonym (Haha) skrev 2023-05-26 20:32:35 följande:

Jo, ett eget släkte.
  • Anonym (Haha)

Äter gärna med en vegan men ..då kanske jag vill ha en blodig entrecote.
    Respekt går åt båda hållen kan jag tycka.

• Anonym (Fundamentalist)

Det där är inte att vara hälsosam. Det är en sjuklig fixering.
    Jag lever hälsosamt med bra kost och mycket motion, är smal och vältränad. Jag unnar mig gärna lite godis och ett glas vin på helgen. Varför inte liksom?

• Anonym (Haha)
    Anonym (Fundamentalist) skrev 2023-05-26 22:43:05 följande:

Det där är inte att vara hälsosam. Det är en sjuklig fixering.
    Jag lever hälsosamt med bra kost och mycket motion, är smal och vältränad. Jag unnar mig gärna lite godis och ett glas vin på helgen. Varför inte liksom?

Vad är inte hälsosamt?
    En entrcote eller en godispåse?
  • Anonym (Hin håle)

Jag är hälsosam men personen du beskriver är ohälsosam. 

• Anonym (Mika)

Ja jag är gärna ihop med en hälsosam person när jag själv är det. Men en hälsonörd blir väl jobbig i längden? För mkt o för lite sabbar väl allt. 

• Anonym (Friskus)

Jag går upp klockan fem varje vardag, dock inte för att jogga. Mer för att jobba faktiskt. Skulle inte ha något problem med att partnern ger sig ut och springer.
    Äter aldrig godis så det är heller inget problem.
    Äter inte bullar heller, så ickeexisterande problem där med. Skulle dock inte välja kall gröt... snarare en räkmacka eller ett par skorpor med ost.

Jag löser gärna korsord och kollar på Jeopardy, gillar inte sudoko. Så vi passar varandra där med, det vi vill lösa finns ju kvar!

Anonym (grillchips) skrev 2023-05-15 22:55:32 följande:
    Skulle du kunna vara tillsammans med en hälsosam människa?

Som rubriken lyder; skulle du kunna vara tillsammans med någon som går upp klockan fem varje morgon för att jogga, som tror att man får diabetes av att titta på en påse smågodis för länge, som beställer kall havregrynsgröt istället för kanelbulle på café, som närmast tvångsmässigt löser sudoku under förevändningen att det är "hjärngympa" och som tar personligt illa vid sig av att totala främlingar lever "ohälsosamt"?

nein!
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en hälsosam människa?