Har jag rätt att få reda på vad jag är misstänkt för?
Jag har en tonårsdotter (snart 17 år) som det har varit mycket problem med och för två dagar sen försökte jag ta hennes telefon (lång historia), hon försökte ta tillbaks den och drog och rev i mig när jag höll mitt yngsta barn som är 1 och jag försökte putta bort henne.
Sen kom min mamma dit och skulle hämta henne så det lugnade ner sig, då gav jag tillbaks telefonen och då ringde hon sin farmor och sa att jag hade slagit henne så farmorn ringde polisen. Jag var chockad när de kom dit och sa inte så mycket, bara att det hade varit bråk om telefonen.
Min dotter hade ett rivmärke på handen och jag hade två på armen men jag visade inte det för polisen , var chockad och satt och ammade min minsta när de kom och jag hade inte ens sett att jag hade märken men tog bild sen.
Förstår ju att polisen måste ha gjort en anmälan eftersom hon sa att jag slog henne.. Har jag rätt att få veta vad jag är misstänkt för om jag ringer till dom? Borde jag ringa och berätta vad som hände eller vänta tills jag blir kallad till förhör isåfall?
Vi har redan kontakt med socialtjänsten sen innan pga att det har varit problem och konflikter så jag har redan pratat med dom och förklarat.