Mellanblödningar- försöka bli gravid
Hej alla!Har sett massa trådar gällande detta ämne på denna sida. Men jag vill ändå skriva min egna tråd för att få skriva mina symptom och frågor och hoppas på att fler är i just min sits.
Jag och min man har försökt att bli gravid i ett år nu. Inför att vi bestämde oss att börja försöka så började mellanblödningar komma. Det började med att de kom 2-3 dagar innan mens men idag kommer de några dagar efter ägglossning och fortsätter fram till att jag får min riktiga mens med mensvärk och rikligare blödning. Vill tillägga att jag tar ägglossningstest varje månad som ger positivt på LH och att jag känner min ägglossning när det sker också.
Jag tog till slut kontakt med en fertilitetsklinik för att kolla upp detta. Läkaren kollade med ultraljud och försäkrade mig om att jag har ägg och att allt såg bra ut.
Jag åkte tillbaka efter någon månad för att jag ville få bukt med mina mellanblödningar och han sa att det är jättevanligt att man får såna när man väl hamnar i bubblan om att skaffa barn och att kroppen påverkas av den stressen. Han skrev ut Provera till mig och jag körde på med den i tre månader. Trots tabletterna så blöder jag, den tar bort de två första dagarna med mellanblödning som mer är ljusrosa när man torkar sig. Men sen fortsätter dom och jag får ha binda för att fånga upp blodet som kommer. Till ytan är det kanske lika mycket som en 1 eller 5 krona beroende på hur nära mensen är.
Min fråga till er som har samma problem eller till er som har mer kunskap.
Påverkar mina mellanblödningar eventuell implantation, kan liksom ägget sköljas ut med tanke på arenan blöder hela tiden?
Och finns det något att ta i tillskott för att få bukt på blödningarna? Käkar redan tillskott för att bli gravid.
Är det någon/några som lyckats bli gravida trots att de haft samma problem?
Min läkare vill bara lugna mig och jag blir lugn, men varje månad och dag som dessa blödningar dyker upp och man påminns om det varje gång man torkar sig så tappar man hoppet. Jag vill ha fler svar och eller fler alternativ från min läkare då dessa tabletter uppenbart inte hjälper.
Och vi har bokat tid för Fertilitetsutredning men jag vill så gärna lyckas själv.
Allt gott ❤️