• Sparven123

Graviditet efter dubbla missfall

Hej, 

Jag har precis genomgått två missfall direkt efter varandra. Första i v 8 och det andra upptäcktes nu på ultraljud i v 12 men hade avstannat i v 8 det med. 

Just nu känner jag mig uppgiven och förkrossad. Sett liknande trådar men skulle ändå vilja veta om det finns fler som haft samma problem och om det har funnits något som hjälpt för att få en eventuell tredje graviditet att gå vägen? 

Tacksam för svar och hjälp! 

• Svar på tråden Graviditet efter dubbla missfall
  • Maymom

Nu har jag några dagar kvar till kub, men....
    Jag hade två ma under våren förra året, sen försökte vi inget, jag behövde återhämta mig pga stor blodbrist. Nu är jag i v12 och såg ett hjärta slå i v10.😊 senaste hade avstannat i v7 och 9.

Jag är dessutom 40 så oddsen är ju sämre då. 

Jag åt redan folsyra i mina vanliga vitaminer, och järn efter missfallen och la till q10, för att förbättra äggkvalitén(pga ålder), d vitamin då jag läst här att det kan hjälpa. B-vitamin då det pratas om att det kan hjälpa till att motverka missfall samt magnesium.
    En härlig cocktail med andra ord😅

min syster hade 2 missfall innan sitt barn. Och nu när man själv fått det inser man att man har fler runt sig som gått igenom det men man har kanske inte pratat om det innan. Det är väldigt vanligt.

Får du ett till missfall ska du göra en utredning om varför, så stå på dig om det isåfall, men tror inte det ska vara något problem att få. Ibland kan det räcka med en spolning eller liknande för att det ska gå vägen.

Svar på tråden Graviditet efter dubbla missfall