• Mimicaro

Tidigt gravtest svagare än igår

Hej,
    Jag har nu hållit på ett tag med inseminationer och IVF och nu (trots att jag hade planerat att inte göra det ) testade jag tidigt igår då jag hade ganska mycket symptom redan. 

Igår var då ägglossning plus 11 eller positivt ägglossningstest plus 12 och jag testade med en billig tidigt test från RFSU som visade svagt men ändå tydligt positivt. Det första positiva testet i mitt liv!!! Men det var på eftermiddagen så jag tänkte att jag ska ta en nu på morgonen med morgonurinet och att det då skulle bli starkare. 

Morgonurinet var inte koncentrerat tyvärr (var kissnödig efter 5 timmar). 
    Det blev positivt igen men linjen var en aning ljusare vilket utlöste katastrof tankar direkt. Tog ett digitalt från Clearblue också som visar "gravid". Nu min fråga...snälla snälla finns det någon där ute som fick en svagare test efter en starkare test och som ändå hade en lyckad graviditet? Förtvivlar lite. Men ska inte testa något mer tills officiella testdagen av min klinik som är först om 6 dagar.

• Svar på tråden Tidigt gravtest svagare än igår
  • Maymom

Som du skriver var kisset utspätt vilket kan ge ljusare test.
     Enklaste sättet att se en ökning är att ta ett test varannan eller var tredje dag. Det är svårt att se skillnad på test som tagits inom ett dygn.
    Ta ett nytt imorgon så blir det lättare för dig att se skillnad mot det första testet.

• Mimicaro

Jag läste nu mycket om att RFSU är dåliga. Så nu ikväll tog jag en tidig test från Clearblue och den var fet fet positivt. 

Så ska aldrig testa med RFSU igen. En sån lättnad att se ett super tydligt positivt test 😍

• Elli2022

När jag va gravid med min son så köpte jag apotekets egna test son visade positivt, svagt men positivt. Rfsu test va negativa. Men jag var gravid.
    Så testa att köpa ett annat test

• Mimicaro

Ja men precis. När jag köpte Clearblue var det super tydligt positivt. Så det var RFSU testen det var fel på. Tråkigt ändå för båda ska visa från 10. RFSU visade ju men världens svagaste streck och den andra visade typ inom 10 sekunder superbra. 

Svar på tråden Tidigt gravtest svagare än igår