Gjort slut med min fine särbo
För en kort tid sedan gjorde jag slut med mannen jag spenderat de senaste snart 11 åren med. Vi har levt på olika orter, flyttade ihop, hade svårt att få det att fungera och har de senaste två åren levt på olika orter igen. Sist han kom hit sa jag att det inte fungerar för mig längre. Han är helt förstörd och det gör mig så oerhört ont att såra honom.
Jag älskar honom innerligt men mer som en bror eller en god vän än som en partner. Jag tycker om hans sällskap men tycker att all form av sexuell beröring av honom är rakt av obehaglig. Det går bara inte. Dessutom är jag så mycket lyckligare och friare när jag inte umgås med honom, när vi var tillsammans kände jag att jag alltid behövde tassa på tå runt honom. Detta måste ske. Jag vill ge både honom och mig chansen att bli lyckliga framöver.
Anledningen till mitt inlägg är att jag inte vet hur jag själv ska hantera detta. Vi har inte talats vid på en vecka nu och jag vet inte hur jag ska bemöta honom i hans sorg. Jag vet att han vill att jag ska ge det en chans till, att han är arg över att jag ger upp. Ni som varit i liknande situationer, hur har det löst sig? Hur gör man? Vad säger man?