• Anonym (Bella)

Flyga från Arlanda med bebis, någon?

Hej alla! Min pappa som bor i en annan del av landet har blivit sjuk och jag kommer åka och hälsa på honom oplanerat de närmsta dagarna. Jag kommer då flyga själv från Arlanda med min 4 månaders bebbe. Jag undrar om någon flugit därifrån och checkat in barnvagn? Har ni använt skyddspåsen man köper på Arlanda och har den I så fall skyddat bra? Är det krångligt att lägga vagnen i påsen? Såg att man inte kan hyra airshells på just Arlanda, så dumt! 
    Finns lånevagn fram till gaten? 
    Tacksam för svar! 🙏🏽

• Svar på tråden Flyga från Arlanda med bebis, någon?
  • Ruter

Skyddspåsen du kan köpa på Arlanda är typ som en sopsäckalltså en plastsäck. Den skyddar mot smuts men inte mot stötar. Om möjligt hade jag försökt fått tag på en väska att lägga vagnen i. Vi har flyget flera gånger med barnen och dp haft sån vagnväska. Har de tagit bort den funktionen? Vi har hyrt sån väska på Arlanda innan vi köpte en egen då det blev billigare? Var dock 5år sedan vi hyrde en sån väska. 

På flygplatsen finns endast sittvagnar till låns, tänkt typ sulky där ryggstödet inte går att ändra. Inte att rekommendera för en 4månaders. Jag hade tagit med en bärsjal/bärsele att ha barnet i när vagnen är incheckad.

• Anonym (Bella)

Tack för input! 
    Just airshells kan man inte hyra på Arlanda just nu, jag har kollat på deras hemsida. Eftersom allt blir med kort varsel kommer jag nog inte hinna köpa den på annat håll. Får kanske nöja mig med plastpåsarna ändå känns det som. 

Svar på tråden Flyga från Arlanda med bebis, någon?