• Varsomduvill

Är det nödvändigt att ens käresta skall veta om man är bisexuell?

Hej, jag är en man på 49 år. För några år sedan var jag tillsammans med en kvinna som var ganska androgyn och som jag älskade otroligt mycket. Hennes bror vet jag var gay. Hon hade också en väninna som också var ganska manhaftig, och jag misstänker att de var lite mer än bara vänner.. Själv är jag ?bisexuell?, men jag har aldrig varit förälskad i nån man utan bara legat med män.
    Men vi pratade aldrig om detta, förutom att hon var öppen med att hennes bror var homosexuell och som hade haft en och annan pojkvän, plus att hon kunde då och då uppvisa någon sorts negativ inställning mot homosexuella.
    Jag önskar idag att hon visste jag var bi. Hon var mycket intelligent och jag antar att hon ändå anade det på nåt vis, för hon kunde komma med en och annan kommentar om att jag hade nån feminin sida i mig, och det har ja, men då var jag såpass otrygg i mig själv att jag inte ville kännas vid det..
    Hur som helst, det som inte riktigt ger mig någon ro, är vad kvinna rent generellt tänker om att vara tillsammans med en man som är bisexuell.

• Svar på tråden Är det nödvändigt att ens käresta skall veta om man är bisexuell?
  • Varsomduvill
    Anonym (Via) skrev 2023-05-07 08:19:29 följande:

Män bör hålla det för sig själva. Kvinnor ska nämna det hela tiden och för alla.

Är du en kvinn?
  • Anonym (K)

Personligen skulle jag inte vilja det men det finns många kvinnor som är helt ok med det. Helt omöjligt att säga alltså eftersom det skiljer sig så mycket mellan individer.

• Zouxman

Förstår inte varför du funderar på detta, kvinnan i fråga finns uppenbarligen inte längre i ditt liv. Move forward, not backwards.

Inför nästa människa du träffar så, NEJ! Ingen ska identifiera sig med sin sexualitet, du är en människa, inte din sexuella läggning. Jag är svintrött på folk som indentifierar sig med sin sexualitet.

• Anonym (bzz)
    Zouxman skrev 2023-05-07 11:45:20 följande:

Förstår inte varför du funderar på detta, kvinnan i fråga finns uppenbarligen inte längre i ditt liv. Move forward, not backwards.

Inför nästa människa du träffar så, NEJ! Ingen ska identifiera sig med sin sexualitet, du är en människa, inte din sexuella läggning. Jag är svintrött på folk som indentifierar sig med sin sexualitet.

Gör kvinnor det, identifierar män som är bisexuella p g a hans läggning?
  • Anonym (K)
    Anonym (bzz) skrev 2023-05-07 11:59:31 följande:
    Gör kvinnor det, identifierar män som är bisexuella p g a hans läggning?
    Det gör vi ju allihop. Om vi vet att en person avviker från cis-normen så är det information som man inte kan tänka bort. En person är så mycket mer än bara sin sexualitet men det finns så klart hela tiden där i bakgrunden, på samma sätt som hudfärg och ålder, bara inte lika uppenbart eftersom man inte hade vetat om personen inte sagt något.
  • Anonym (bzz)
    Anonym (K) skrev 2023-05-07 13:01:13 följande:
    Det gör vi ju allihop. Om vi vet att en person avviker från cis-normen så är det information som man inte kan tänka bort. En person är så mycket mer än bara sin sexualitet men det finns så klart hela tiden där i bakgrunden, på samma sätt som hudfärg och ålder, bara inte lika uppenbart eftersom man inte hade vetat om personen inte sagt något.
    Är det vanligt att kvinnor har fördomar om de männen, kanske dömer t o m?
  • Anonym (K)
    Anonym (bzz) skrev 2023-05-07 13:07:01 följande:
    Är det vanligt att kvinnor har fördomar om de männen, kanske dömer t o m?
    Snälla draken, sluta försöka ta över trådar med din systers fördomar. Det är tröttsamt och förstör forumet.
Svar på tråden Är det nödvändigt att ens käresta skall veta om man är bisexuell?