• Sugarpiehoneybunch

Ta bort mellanmadrassen kontinentalsäng?

Okej, dum fråga kanske.
    MEN.. 
    Det är såhär att för snart 2 år sedan köpte vi en kontinentalsäng som visade sig vara alldeles för mjuk. 
    Värre har den blivit med tiden.
    Orkar inte skriva hela historian nu men vi får varken byta den eller har ångerrätt på den efter lång kontakt med Mio. ( Vill inte ha kommentarer om det tack ) 

Nu idag plockade jag av mellanmadrassen, dvs den under bäddmadrassen. Jag la sedan bäddmadrassen ovanpå bara så vi nu har 2 " lager " och inte 3 som det " ska " vara på kontinentalsäng.
    Vi har prövat legat så ett par ggr nu idag och överväger att sova så i natt, för det känns sååå mycket bättre!
    Nu undrar jag, KAN man göra så? Finns det fler som har gjort så? 
    Borde det inte bara vara som en ramsäng nu egentligen? Kan man ha så i längden? 

• Svar på tråden Ta bort mellanmadrassen kontinentalsäng?
  • Anotherone

Varför skulle man inte kunna göra så?
    Vi hade också en kontinentalsäng ett tag. Sämsta säng vi haft trots att vi valde den hårdaste som fanns, men min man la en plywoodskiva mellan två skikt = perfekt comfort för oss. Dock bytte vi ut den när vi fick barn, den kändes för hög att samsova med småttingar i.

• Dexter dot com

Självklart kan du ta bort mellanmadrassen. Jag har sovit utan mellanmadrass i 3 år med en tjockare bäddmadrass i memoryskum.

Svar på tråden Ta bort mellanmadrassen kontinentalsäng?