Mens redan?
Fick mitt 4 barn för 1 månad sen. Förra veckan va det bara gula flytningar. Igår kom stor seg bit ut och idag blöder jag som mens. Har inte ont, ingen feber , luktar inget o ammar tyvärr ej. Blöder typ som vid vanlig mens
Fick mitt 4 barn för 1 månad sen. Förra veckan va det bara gula flytningar. Igår kom stor seg bit ut och idag blöder jag som mens. Har inte ont, ingen feber , luktar inget o ammar tyvärr ej. Blöder typ som vid vanlig mens
Jag hela made och fick tillbaka mensen 1-1,5 mån efter förlossning. Hade sedan regelbunden mens till jag blev gravid igen, så det händer tyvärr...
Oj, nu fick det snabbt, helammade skulle det stå...
Oj, nu fick det snabbt, helammade skulle det stå...
Jag har alltid fått tillbaka min mens 4-5 veckor efter förlossningen (4 graviditeter), blev gravid på nytt innan andra barnet ens var 2 månader också.... Har inte ammat mina barn och min yngsta är 6 veckor i dag och första mensen är redan avklarad den här gången med. För mig har det alltid varit tydligt att det varit mens och inte avslag då jag fått mensvärk och ett hiskeligt humör som jag ibte direkt saknat ubder graviditeten.
Jag har alltid fått tillbaka min mens 4-5 veckor efter förlossningen (4 graviditeter), blev gravid på nytt innan andra barnet ens var 2 månader också.... Har inte ammat mina barn och min yngsta är 6 veckor i dag och första mensen är redan avklarad den här gången med. För mig har det alltid varit tydligt att det varit mens och inte avslag då jag fått mensvärk och ett hiskeligt humör som jag ibte direkt saknat ubder graviditeten.
Mensen var tillbaks efter 12 v och efter 20 v var jag gravid igen.
Avslaget kan ju komma i omgångar också. Speciellt om du anstränger dig. Jag trodde det var över efter 4 veckor och gick omkring i affärer och bar bebis i babyskydd samt flyttade stenar på tomten. Och från ingenstans började jag blöda jättemycket igen, vilket var för att det sår som blir i livmodern inte riktigt läkt ut på så kort tid. Så det finns ju en anledning till att man inte ska anstränga sig för mycket 🙂
Blödningen som kom va som en lång kraftig mens z tänkte ja men då va det så. Va som vanligt 3 dagar o nu blöder jag igen. Färsk blod! Är som man skurit sig på en kniv men forsar inte men kommer hela tiden:( ska till bm nästa vecka men börjar undra va sjutton är det här
Det kan vara som Torna skriver; att det helt enkelt inte läkt färdigt. Jag hade blödningar i nästan 3 månader till och från och min BM förklarade att man ska se livmodern som ett läkande sår den första tiden och ta det lugnt. När man anstränger sig är det som att man pillar loss en sårskorpa.
För mig kunde det nästan gå en vecka utan att blöda och sedan gick jag på en långpromenad eller gjorde något annat ansträngande och poff; det började blöda igen. Riktigt drygt men det var helt enkelt min kropps sätt att berätta att jag skulle ta det lugnt.
Det kan vara som Torna skriver; att det helt enkelt inte läkt färdigt. Jag hade blödningar i nästan 3 månader till och från och min BM förklarade att man ska se livmodern som ett läkande sår den första tiden och ta det lugnt. När man anstränger sig är det som att man pillar loss en sårskorpa.
För mig kunde det nästan gå en vecka utan att blöda och sedan gick jag på en långpromenad eller gjorde något annat ansträngande och poff; det började blöda igen. Riktigt drygt men det var helt enkelt min kropps sätt att berätta att jag skulle ta det lugnt.
Jag helammade men fick mens bara ca 2 månader efter jag fick mitt tredje barn.. Så en månad är nog inte omöjligt heller?
1 dag blöd fri och nu blöder jag värre än vanlig mens :( känner hur det rinner :( bm jag pratade med sa ja men man blöder länge ibland. Men det här känns mysko:( mår fortfarande bra dock. Får pröva gyn snart