• Avatara

    Äggdonation i Sverige med frysta ägg från Portugal 2023

    Hej,

    Jag och min man funderar på att göra äggdonation i Sverige med frysta ägg från Portugal. Är det någon som har erfarenhet av det? Hur stort att chansen att äggen klarar upptiningen? 

  • Svar på tråden Äggdonation i Sverige med frysta ägg från Portugal 2023
  • Vuisin

    Vi är i samma läge. Vi har gjort många IVF:er och jag tror att det är över 90 procent som klara upptining. Var är ni i processen? Vi väntar på matchning. 

  • Avatara

    Från 9 ägg så klarade hala 7 stycken. 2 blastocyster av bra kvalit.

    Fick ett plus på ruvd7 med första insättning som aldrig blev starkare. Missfall 2-3 dagar efter Bim.


    Har fått ett tidigt plus(ruvd6)med den andra blastocysten. Är i ruvd12 men fortfarande inte så jätte stark plus. Vi får se hur det går den här gånge. Har testdag på onsdag. 


    Hur går det för er? 

  • Vuisin
    Avatara skrev 2023-09-03 15:19:54 följande:

    Från 9 ägg så klarade hala 7 stycken. 2 blastocyster av bra kvalit.

    Fick ett plus på ruvd7 med första insättning som aldrig blev starkare. Missfall 2-3 dagar efter Bim.


    Har fått ett tidigt plus(ruvd6)med den andra blastocysten. Är i ruvd12 men fortfarande inte så jätte stark plus. Vi får se hur det går den här gånge. Har testdag på onsdag. 


    Hur går det för er? 


    Oj, då har ni kommit jättelångt. Blev det ägg från Portugal? 


    Beklagar att det inte funkade första isättningen. Är tufft att  få ett positivt besked som sedan vänder och innebär ytterligare motgångar. Jag håller alla mina tummar för att det lyckas hela vägen den här gången. 


    Vi väntar fortfarande på matchning och börjar bli lite otåliga.

  • Avatara
    Vuisin skrev 2023-09-06 17:37:14 följande:

    Oj, då har ni kommit jättelångt. Blev det ägg från Portugal? 


    Beklagar att det inte funkade första isättningen. Är tufft att  få ett positivt besked som sedan vänder och innebär ytterligare motgångar. Jag håller alla mina tummar för att det lyckas hela vägen den här gången. 


    Vi väntar fortfarande på matchning och börjar bli lite otåliga.


    Ja, det blev frysta ägg från Portugal. vi får se hur det går med det andra försöket. Har vi precis fått rosa på pappret när jag torkade mig! :(
    Tack! Hoppas snart blir er tur.
  • Vuisin
    Avatara skrev 2023-09-11 18:23:35 följande:
    Ja, det blev frysta ägg från Portugal. vi får se hur det går med det andra försöket. Har vi precis fått rosa på pappret när jag torkade mig! :(
    Tack! Hoppas snart blir er tur.
    Hur har det gått Avatara? Kram! 
  • Avatara

    Vi såg ett tickande hjärta i slutet av vecka 7. I fredags fick jag  blödning med klumpar. Trodde att det är kört men idag var vi hos en Gynekolog och allt såg bra ut. Är i vecka 8+5.

    Har ni inte fått någon matchning? Vilken del av landet bor ni? 

  • Vuisin
    Avatara skrev 2023-10-02 17:04:21 följande:

    Vi såg ett tickande hjärta i slutet av vecka 7. I fredags fick jag  blödning med klumpar. Trodde att det är kört men idag var vi hos en Gynekolog och allt såg bra ut. Är i vecka 8+5.

    Har ni inte fått någon matchning? Vilken del av landet bor ni? 


    Åh vad fint att höra att allt såg bra ut! Och stort grattis till er! Vi har fortfarande inte hört något, bor i Stockholm. Ni? Gjorde ni IVF med egna ägg innan ni gick vidare till donation? 
  • Hajfenan

    Vi fick en kille i juli med äggdonation från Portugal 🥰 Har 2 blastocyster i frysen. Av 9 ägg blev 4 befruktade varav 3 blastocyster. 

  • Vuisin
    Hajfenan skrev 2023-10-27 12:09:18 följande:

    Vi fick en kille i juli med äggdonation från Portugal 🥰 Har 2 blastocyster i frysen. Av 9 ägg blev 4 befruktade varav 3 blastocyster. 


    Vad fantastiskt Hajfenan, grattis! Har allt gått bra? Vi har precis fått besked om att de har hittat en matchning i Portugal till oss. Också 9 ägg. Får man kanske alltid det från Portugal?
  • Hajfenan
    Vuisin skrev 2023-10-28 08:35:57 följande:
    Vad fantastiskt Hajfenan, grattis! Har allt gått bra? Vi har precis fått besked om att de har hittat en matchning i Portugal till oss. Också 9 ägg. Får man kanske alltid det från Portugal?
    Tack! Ursäkta sent svar, ny här och trodde jag skulle få avisering via mail 🙈 Allt har gått bara fint! Blev först besviken då jag har en bekant som fick många fler ägg men vad spelar det för roll om allt går bra. Är mycket möjligt att man blir tilldelad ett visst antal i dessa fall, när det är en direkt donation så får man väl kanske det antal som plockas ut och det varierar ju. Så roligt för er att de hittat en matchning, håller alla tummar jag kan för att det ska gå vägen för er oxå 😊
  • MissLjung

    Hej,

    Vii har gjort äggdonation med ägg från Portugal. 3 blastocyter och 3 missfall varav första i v 12. Såå tungt att det var första plusset någonsin och så missfall så sent ändå, Nästa steg blir ev ny donator eller dubbeldonation. Någon mer som behövt flera försök med olika donatorer innan man lyckats? Ni som lyckats, tycker ni matchningen varit bra?
    Lycka till alla ni som är mitt uppe i behandling.

  • Meddelande borttaget
  • Mauli

    Oj oj hejsan .. vi fick oxå ägg från Portugal . Av 9 ägg blev 6 befruktade , fick en isättning . De resteramde 5 klarade sig dock inte 🙁 plussade starkt på första gravvtestet. Lite små blödningar nästan varje dag gjorde att jag fick åka in en vecka tidigare för vul . O där tickade ett litet hjärta 💜 ska tillbaka nästa vecka för att kontrollera igen då mina små blödningar inte avtar . Det är så psykiskt påfrestande att hela tiden tänka det värsta o ha hjärtat i halsgropen. Ibland bara rosa på pappret ibland brunt ibland rött .. får fortsätta med cyclogest som bm hävdade att de kan ju oxå göra slemhinnor skörare . Vill bara kunna njuta men det här eviga jagandet på en må bra känsla som alltid slutar i en sjuklig oro tar överhand .. 

Svar på tråden Äggdonation i Sverige med frysta ägg från Portugal 2023