Feber
Hej!
Min dotter på 4 år blev sjuk med feber förra veckan torsdags kväll. Varit hostig snuvig och febrig fram till tisdag. Hela onsdagen var hon feberfri. Men idag har febern kommit tillbaka. Beter det sig så här hos någon annan?
Hej!
Min dotter på 4 år blev sjuk med feber förra veckan torsdags kväll. Varit hostig snuvig och febrig fram till tisdag. Hela onsdagen var hon feberfri. Men idag har febern kommit tillbaka. Beter det sig så här hos någon annan?
jag hade nog kontaktat vården då, om febern kommit tillbaks efter en feberfri dag. Det kan ju vara en sekundärinfektion som behövs kollas upp tänker jag. Eller, så kan det ju vara en helt ny förkylning på g.
Jag skulle bara kontakta vården om febern var hög eller höll i sig ett längre tag (se 1177). Jag skulle inte se detta som en ny feber utan en fortsättning av den gamla. Man kan ju faktiskt må bättre av och till under en förkylning, det är inte alltid ett linjärt förlopp.
Så beter sig tydligen barninfektioner rätt ofta, fick jag till svar när jag ringde VC om sonen som hade just så.
Min 6-åring var förkyld för nån vecka sen. Hade feber torsdag kväll/natten mot fredag, feberfri och lite piggare, sen feber igen på söndagen. Tror det är helt normalt.