• Anonym (Kvinna)

Han är nästan aldrig sugen

Min sambo (man) är nästan aldrig sugen längre. Han skyller på ålder (35 år), men kan det verkligen vara boven i dramat? Och vad kan man göra åt det? 

Jag försöker ofta fixa till mig lite extra, vara fräsch, mysa med honom osv, allt som jag vet att han gillar. Och han säger att han uppskattar det, men lusten verkar inte vara där. Vad kan han/vi/jag göra? Förut brukade vi mysa 2-3 gånger i veckan, nu blir det kanske 1-2 gånger i månaden.. Och jag saknar det så!

• Svar på tråden Han är nästan aldrig sugen
  • Anonym (Frisyr?)

Kammar du svansen regelbundet? 

• Anonym (2016)

Tråkigt att höra. Men tyvärr är det nog vanligt att partnern tappar lusten när man har varit ihop länge. Dock är det nog betydligt vanligare att det är kvinnan. 
    Hur länge har ni varit ihop?
    Har något förändras hos dig, tex utseendet?
    35 är alldeles för ungt för att det ska vara åldern. Jag är själv 10 år äldre och har mer lust än någonsin!

• Anonym (Ida)

Nej, det låter konstigt. Min man är 35 och där är ingen skillnad på lusten från när han var 20 om man säger så. Då är det mer jag som inte orkar på grund av 3 små barn. Svårt få ihop det.
    Sen är det säkert olika, men låter lite skumt faktist. 

• Anonym (Kvinna)

Kan inte citera enskilda inlägg via telefonen så kör på ett allsvar här:

Vi har varit tillsammans drygt 10 år, själv har jag inte förändrats nämnvärt, enligt honom har jag blivit smalare än när vi träffades (är väldigt smal i grunden) men det är inget jag märker av själv. Siffrorna på vågen och klädstorlek är desamma. Vi har barn ihop så visst tar det lite energi och försvårar spontanitet men andra lyckas ju hitta sina tillfällen. 

Och ja, självklart tar jag hand om mig själv, klarar inte av känslan av att känna mig ofräsch. 

Känns som jag bara vill dra iväg ett tag så han får sakna mig, men har inte den möjligheten av hänsyn till barn.

• Stefano82
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-05-04 07:53:16 följande:

Vi har varit tillsammans drygt 10 år, själv har jag inte förändrats nämnvärt, enligt honom har jag blivit smalare än när vi träffades (är väldigt smal i grunden) men det är inget jag märker av själv. Siffrorna på vågen och klädstorlek är desamma. Vi har barn ihop så visst tar det lite energi och försvårar spontanitet men andra lyckas ju hitta sina tillfällen. 

Och ja, självklart tar jag hand om mig själv, klarar inte av känslan av att känna mig ofräsch. 

Känns som jag bara vill dra iväg ett tag så han får sakna mig, men har inte den möjligheten av hänsyn till barn.

Det får nns trevliga män i hans ålder och lite äldre som har ett kanon sexliv. Sexlivet sitter inte i åldern, kan va att han har tröttnat, skulle jag va som dig så skulle jag kolla på annat håll efter trevligheter.
  • Anonym (Otillfredsställd)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-05-04 07:53:16 följande:

Ända sedan vi fick barn har jag varit otillfredsställd. Det är nu 22 år sen.
  • Anonym (Ida)

Nja jag hade definitivt undrat om min man tackade nej till sex?då ska det vara illa att han typ är sjuk eller nåt, men nej inte ens då. Hade nog haft koll på mannen så han inte är otrogen eller nåt. Men det tror du inte eller? Kanske är han bara som jag då och orkar inte. Det är svårt hitta lust och tillfällen. Vilket är synd men ofta är det väl så i småbarnsåren. Självklart ska man inte leta upp nån annan! Berätta hur du känner.

Svar på tråden Han är nästan aldrig sugen