• Souypan

bra ställen att handla

vart köper n era matvaror? jag har hört att man kan handla billig mat på nätet. Vart handlar ni?

• Svar på tråden bra ställen att handla
  • Anonym (Svinn)

Mest på Willys. Är Pluskund och köper mycket Svinnvaror vilket vi tjänar mycket på. Köper en del på ICA också, men de är dyrare.

• Aniiee

Beror på vad jag ska ha och var jag är när jag handlar. 

Vad gäller nätet, Willys är billigast just nu, enligt Matpriskollen, men jag har mina reservationer när det kommer till deras prisundersökning (de talar inte om exakt vad för varor de undersöker). Är någon intresserad kan jag göra en egen "matpriskoll" genom matspar. Eller, TS, gör en du. matspar.se

Sen brukar jag kolla på matsmart en gång i månaden också för att se om de fått in något kul som är billigt, men ärligt talat brukar det inte vara så där superupphetsande där om man handlar regelbundet. Det är mycket samma lika och så himla billigt är det inte heller, särskilt inte deras egna varumärke. Men visst är det kul att köpa en lindor teddykalender för 49 kronor.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (prismedveten in absurdum)

Jag handlar ingen mat på nätet, även om jag övervägt en del saker på Matsmart där man kan hitta riktiga fynd ofta utgående varor eller med kort datum.

Har dock blivit extremt prismedveten och jämför noggrant alla butikers erbjudanden varje vecka både via deras egna hemsidor och appar som Matpriskollen och Matspar.

Jag har mycket specialkost och får lägga mycket tid på att åka runt mellan Willys (där jag handlar mest), Lidl en del varor, Ica Maxi och Kvantum en del men de är extremt dyra på grönsaker tex.

Jag handlar nästan inget på ICA och Coop längre för har märkt att de tar otroliga överpriser. Mina varor kostar ofta mellan 5-20 kr dyrare hos dem jämfört med Willys. Handlar endast när det är generösa erbjudanden. De förtjänar inga kunder så länge de inte sänker priserna på dagligvaror som folk handlar mest. De är sämst på vegoprodukter, bananer, fisk och ost och har sällan kaffeerbjudanden eller toapapper och annat nödvändigt.

De sämsta med Willys är att de har dåligt urval av hygien och rengöringsprodukter och en del sopiga märken som Eldorado som jag aldrig handlar.

Svar på tråden bra ställen att handla