• ElinaElliot

    Inga förvärkar med första - andra barnet?

    Hej! När jag fick mitt första barn så märkte jag knappt av någon latensfas, hade inga förvärkar utan när det drog igång så gick det ganska snabbt, åkte till förlossningen direkt och var 4 cm öppen, sen 9 cm efter 3 h. Någon som haft liknande med första och kan berätta hur det var med andra? Eller vet hur det brukar vara? Förstår att det det är olika men jag tänker vad som är vanligast? Jag är rädd att det ska bli lika intensivt direkt den här gången eller till och med gå snabbare och att jag inte ska hinna med eda

  • Svar på tråden Inga förvärkar med första - andra barnet?
  • Susanned

    Jag följer denna tråd då jag hade samma upplevelse med min första! Vaknade på natten med regelbundna värkar, öppnade mig från 4 till 9cm på 3h. Från att jag vaknade av värkar på natten tog det 10 timmar! Är nu BF+2 med andra :) 

  • MeEmmA

    Jag har inte heller känt av några förvärkar i någon av mina fyra graviditeter, har blivit pang på med intensiva värkar på en gång utan mellanrum för återhämtning. 


    Min nr 3 åkte jag till förlossningen så fort värkarna började, var inne på 30min och skickades då direkt till förlossningsrummet. Jag var helt öppen och huvudet trycktes ned så att det blev som en vattenbomb som sprängdes och splashades över barnmorskorna och därefter var det bara att börja krysta. Sambon hann precis att parkera bilen.  Nr 4 gick inte riktigt lika snabbt, men återigen var det bara att åka in direkt vid första värken. 

Svar på tråden Inga förvärkar med första - andra barnet?